סודי ביותר-יחידת 900 של החזבאללה השתלטה על כמה מזרועות השלטון הלבנוני

" סודי ביותר:  יחידת 900 של החיזבאללה השתלטה על כמה מזרועות השלטון בלבנון"    – سري للغاية : “الوحدة 900” في “حزب الله” تسيطر على مفاصل الدولة اللبنانية ! 

זאת הכותרת שמכתיר אתר חדשות במפרץ  את הכתבה על דו"ח מודיעין בין לאומי שסווג כ-"סודי ביותר" שלפיו טוענים כמה ארגוני ביון מערביים כי החיזבאללה הצליח לחדור אל תוך מוסדות השלטון בלבנון, הרבה יותר מאשר העזו להעריך,וכי בכמה מהם הוא השיג שליטה מלאה .

חדירה זאת מסכלת את מאמצי המדינות במערב לחזק את ממשלת לבנון ולהבטיח את פעילותה העצמאית והם כיום מתקשים לזהות מי למעשה פועל למען האינטרס הלבנוני הבסיסי ומי פועל למען האינטרס של החיזבאללה ושל אירן .

הדו"ח המודיעיני מראה בפעם הראשונה את הפעילות האינטנסיבית של אנשי יחידת 900 בחיזבאללה,המוכרת גם כ-"היחידה הביטחונית" ,שבראשה עומד המפקד הבכיר יוסף נאדר הידוע גם בכינויו "עז  א-דין", במאמץ להשתלט על תפקידים בכירים בממשל הלבנוני.

כותבי הדו"ח הצליחו לזהות את המפקדים הבכירים ביחידה זאת ולאחר מערב אחריהם הצליחו לזהות את כל רשת משתפי הפעולה והסוכנים מטעמם ,הן בממשל הלבנוני והן בצבא לבנון וכן במערכת המשפט הלבנוני.

לדברי הדו"ח בכירים בשלטון הלבנוני ,גם בממשל וגם בצבא,נפגשו עם בכירים בחיזבאללה ומסרו להם מידע סודי וכן קדמו את אנשי החיזבאללה שהצליחו להכניסם למערכת הממשלתית הלבנונית. אנשי החיזבאללה השתמשו לא פעם במידע "רגיש" כדי לסחוט בכירי שלטון ולהשגת יתרונות פוליטיים בממשל הלבנוני. לפחות שופט עליון אחד וכמה שופטים במערכת המשפט הלבנונית מקבלים מהם תשלומי שוחד כדי לפעול לטובת האינטרס של הארגון. כמו כן זוהו 2 בכירים נוספים בארגון – סעיד יוסף בירם-سعيد يوسف بيرم، ו-חסן נזיע צאלח – حسن نزيه صالح ומעקב אחריהם גילה את זהות כל משתפי הפעולה איתם.

המערב נדהם להיווכח כי אחרי פגישות שלו עם בכירים בממשלת לבנון בו דנו על הדרכים לחיזוק ממשלת לבנון במאבקה נגד החיזבאללה, הודלפו תכני השיחות במלואן לחיזבאללה.

הדו"ח מפרט כי החיזבאללה עושה מאמצים גדולים לחדור לשורות צבא לבנון והוא עושה זאת בהצלחה לא מבוטלת בעזרת מערכת לחצים וסחיטות על בכירים בממשלת לבנון ובצבאה. הדו"ח חושף 2 קצינים בכירים בצבא לבנון שסייעו לחיזבאללה במשימת חדירתם לצבא לבנון:

*- תת אלוף מוחמד אלחסיני – רל"ש מפקד צבא לבנון

*- תת אלוף כמיל דאהר-ראש המודיעין הצבאי

שפרשיות השחיתות הגדולות שהיו מעורבים בהן לא נחשפו עדיין לציבור ולתקשורת כי החקירה טרם הסתיימה ומפאת רגישותה והאפשרות שהפרשיות יפגעו בנשיא עאון שהחיזבאללה הם בעלי בריתו הפוליטיים.

2 הקצינים הבכירים דאגו להכניס לשורות הצבא את אנשי החיזבאללה וזאת בתמורה למאות אלפי דולרים שקבלו כשוחד.

על  פי הדו"ח החיזבאללה גם חדר למוסדות הפיננסים הלבנוניים ובנקים בלבנון עוזרים לארגון להלבין כספים. בעקבות הסנקציות שהטיל הממשל האמריקאי על החיזבאללה חוששים במערכת הבנקאות בלבנון   מסנקציות אמריקאיות גם עליהם.

ליחידת 900 יש גם סוכנים במעגל הקרוב של נשיא לבנון המספקים להם מידע סודי על כל מהלכיו ותנועותיו ומאפשרים לחיזבאללה לתמרן במשא ומתן הפוליטי על הרכבת הממשלה ביתר יעילות.

לסיום מציין הדו"ח כי ממשלת לבנון השתחררה מעולו של המשטר הסורי ,בעזרת המערב, רק בשביל ליפול כפרי בשל לזרועו של הממשל האירני.

בכירי יחידת 900 של החיזבאללה:

 

כתיבת תגובה