הכוחות האמריקאים בסוריה בכוננות מחשש תקיפת מצד מיליציות אירניות

כוחות הצבא האמריקאים הפועלים ממזרח לנהר הפרת ובצפון מזרח סוריה הועמדו בכוננות מחשש לתקיפות מצד המיליציות השיעיות הכפופות לאירן ,ממה כמו שהיה בין השנים 2004-2005  כאשר ארה"ב פלשה לעירק-כך מדווח אתר חדשות סורי.

מקורות מודיעיניים צבאיים אישרו כי לפיקוד האמריקאי של הכוחות בסוריה יש מידע שהתקבל מהמודיעין הישראלי כי ההנהגה האירנית בטהרן החליטה להוציא לפועל תקיפות נגד הכוחות האמריקאים בסוריה בתגובה לסנקציות הכלכליות שהוטלו עליה על ידי ממשל טראמפ.

על פי אתר חדשות תאי טרור בעירק ואפגניסטן הפועלים במזרח סוריה ,ובמיוחד באזור דיר א-זור אומנו לפעול נגד הכוחות האמריקאים בעזרת קצינים אירנים מכוח קודס של משמרות המהפכה וכן על ידי מדריכים מהחיזבאללה. בתרגיל המסכם של אימוניהם הם תרגלו תקיפה נגד מתקני צבא אמריקאי וכן נגד מערך התובלה שלהם וזאת על ידי הטמנת מטעני נפץ בצדי הדרכים שהאמריקאים עושים בהם שימוש.

מידע מודיעיני חשף משלוחים גדולים של מטעני צד שהגיעו לאחרונה מאירן ,דרך עירק, לתאי הטרור שבאזור דיר א-זור ,הכולל גם קונטיינרים עמוסים חומרי נפץ היכולים להשמיד במחי פיצוץ אחד מתקני צבא אמריקאי שלמים וכלי רכב משוריינים  הפועלים במזרח סוריה.

צבא ארה"ב שלח לאחרונה תגבורות צבא גדולות,המונים מאות לוחמים ,לבסיס שלהם ליד מעבר אלתנף,בדרום מזרח סוריה ,לא הרחק ממפגש הגבולות ירדן-סוריה עירק , והם יחד עם עוד 1700 לוחמים כורדים מצבא סוריה הדמוקרטי שהצטרפו אליהם  פועלים להגנת האזור.

אם אכן טהרן נתנה אור ירוק לבצע תקיפות נגד הצבא האמריקאי בסוריה זה יתחיל ככל הנראה באזור אלתנף ובאזור המדברי הסמוך לו  מה שיאפשר לכוחות האירנים לפגוע ולהימלט למרחבים המדבריים ולהיעלם שם מבלי להפגע מתגובה אמריקאית אפשרית. אם התכנית האירנית תצליח והפגיעות באמריקאים תהיינה מוצלחות הרי שצפוי שהאירנים ישכפלו מתווה פעולה זה גם ליתר האזורים במזרח סוריה שם פועלים כוחות אמריקאים נוספים.

כתיבת תגובה