מוקשים ימיים שהושלכו למימי הים האדום בהוראת אירן מסכנים השייט

כבר חודשים ארוכים מתקבלים אזהרות אודות המצאות מוקשים ימיים באזור מצרי באב אלמנד ודרום הים האדום מול חופי תימן המערביים. אזהרות אלו לא זוכות לתהודה תקשורתית בכוונת מכוון. לכולם ברור שאם יחשפו ממדי התופעה יועלו מאוד תעריפי הביטוח הימיים מה שייקר את עלות הסחורות המשונעות דרך נתיבי הים העוברים במצרי באב אלמנדב.

מומחים מעריכים כי מאחורי השלכת המוקשים הימיים על ידי המורדים החות'ים ישנה הוראה אירנית שנועדה לפגוע בנתיבי השייט הבין לאומיים,מהעמוסים בעולם, העוברים בקרבת חופי תימן.

היום גילה דובר בעלות הברית הערביים בהובלת סעודיה כי הסכנה אכן ברורה ומיידית!

דובר כוחות הברית הערביים בראשות סעודיה הפועלים לצד הממשלה הלגיטימית בתימן – אל"מ טורקי אלמלאליכי הודיע היום בריאד כי במהלך משימות הביטחון השוטף של הכוחות הימיים של הברית, הפועלים לאבטח את נתיבי השייט האזרחי בים האדום , נתגלו,מאז החלו כוחות הברית לפעול בתימן,86 מוקשים ימיים שזרעו הכוחות החות'ים המורדים בשלטון המרכזי והנתמכים על ידי אירן.

רק בשבוע האחרון נתגלו והושמדו 36 מוקשים ימיים כאשר 13 מהם נתגלו באקראי לאחר שנסחפו לחופי מערב תימן.

ההערכה כי לאחרונה הגבירו החות'ים,בהוראת אירן, את זריעת המוקשים הימיים במימי הים האדום כנקמה על הסנקציות המחודשות שהוטלו עליה על ידי ארה"ב ושתקו כמעט קליל את ייצוא הנפט שלה .

הדובר הדגיש כי כוחות הברית הערביים משקיעים מאמץ לחשוף את המוקשים הימיים שהושלכו לים על ידי החותים הנתמכים על ידי אירן והמסכנים את מתקני החוף במערב תימן ,את ספינות הדייגים המקומיים,כלי שייט אזרחיים ,אניות סוחר ומכליות נפט וכל פגיעה בהם על ידי מוקשים אלו יכולים להשפיע באופן הרסני על הכלכלה העולמית .האינטרס העולמי הוא לשמור על בטחון השייט ויציבות באזור מצרי באב אלנדב ודרום הים האדום.

אלמאליכי הוסיף כי השלכת מוקשים לים האדום על ידי החות'ים הוא הפרת החוק הבין לאומי ופעולה של טרור כנגד הקהילייה הבין לאומית.

על מנת לעצור פעולות טרור ומעשי תוקפנות אלו המשפיעים על האזור כולו ועל ביטחונו נעשים כרגע מאמצים בין לאומיים בהובלת האו"ם להגיע להסדר והוא רואה בחות'ים אחראים בלעדיים לכל אסון או נזקים כלכליים שיגרמו לאלו העוברים במצרי באב אלמנדב  ודרום הים האדום.

 

 

 

כתיבת תגובה