למרות שיתוף הפעולה הצבאי רוסיה ואירן מרגלות אחת אחרי השניה בסוריה

נודע כי שרותי המודיעין של רוסיה ואירן מרגלות אחת אחרי השנייה ,למרות השיתוף פעולה הצבאי בין 2 המדינות,מחשש שהאחת תשיג יתרון על השנייה בשליטה על סוריה.

העיתון "אלמודון" פרסם מפי מקור בכיר במשטר הסורי כי הרוסים גייסו משתפי פעולה מקרב הצבא הסורי ושלחו אותם לעמדות ומתקנים של המיליציות האירניות ברחבי סוריה על מנת לרגל אחריהם.

העיתון גם הצביע על כך שהאירנים ריגלו אף הם אחרי הרוסים שהצליחו לחשוף אותם מה שאילץ את טהרן להבריח את המרגלים מדמשק חזרה לשטחה.

העיתון גם חשף כי שרותי המודיעין של משמרות המהפכה האירנים החזירו הביתה איש שכינויו "אלחאג' אבו איהם" ,לאחר שהצליח להשיג מידע מבכירים במשטר הסורי אודות הוראות רוסיות למנגנוני הביטחון הסורים להצר את צעדיהם של האירנים בסוריה , והרוסים ניהלו מצוד אחריו על מנת לעצרו.

לאחרונה נודע כי נעצר קצין סורי בכיר ביותר המשרת בארמון הנשיאות בדמשק לאחר שניחשף כי הוא משתף פעולה עם האירנים ומוסר מידע פנימי מהנעשה בין הרוסים לסורים בין כתלי הארמון.

על מנת להסתיר את חלקו של האיש שהבריחו מסוריה טענה אירן כי האיש הוחזר הביתה לאחר שנתגלה כי הוא מעל בכספי חיילים בצבא סוריה וחשף שמות של לוחמים מקרב המורדים הסורים שהצטרפו למיליציות של משמרות המהפכה האירנים.

ברור כבר עכשיו שככל שישככו הקרבות בין כוחות המשטר ובעלי בריתם בסוריה נגד כוחות המורדים ודאעש כך יגבר המאבק בין אירן ורוסיה על חלקם בעוגה התקציבית הסורית.

רוסיה פנתה היום לקהילייה הבין לאומית להתחיל ולתרום את חלקם בשיקום סוריה האמור לעלות מאות מיליארדי דולרים.

خوفاً من التفرد بالقرار.. عمليات تجسس متبادلة بين إيران وروسيا في سوريا

 

 

כתיבת תגובה