מסוקי קרב רוסים מסייעים לצבא סוריה בלחימה נגד דאעש בדרום המדינה

מסוקי קרב רוסים החלו לסייע לכוחות צבא סוריה בלחימה במזרח מחוז סוידאא שבדרום סוריה נגד כוחות דאעש באזור.

כבר יותר מחודשיים שצבא סוריה מנסה לדחוק ממזרח מחוז סידאא את כוחות דאעש המסתתרים באזור הוולקני של מדבר סוידאא' אך לשווא. דאעש מליח להפתיע את הכוחות הסורים פעם אחרי פעם ולגרום להם כל כך כבדות עד שהם נאלצים לסגת מערבה.

צבא סוריה שלח לאזור בתחילה צוותי קרב מדיויזיות 5 ו-7 הנלחמים שם יחד עם כוחות מדיויזיית הקומנדו 14 הסורית אך גם הם לא הצליחו להכריע את הלחימה.

לאחר הכשלון בקרב שלח המטכ"ל הסורי את כוח אלנימר בפיקודו של תת אלוף סוהיל אלחסן יחד עם צוותי קרב מדיוויזיה 4 שריון שבפיקודו של האלוף מאהר אלאסד,אח הנשיא, אך נראה כי גם הם לא ממש מצליחים להכריע את דאעש.הכישלון בקרב,למרות עדיפות מספרית מכרעת נובעת מתנאי הקרקע באזור הזרועה סלעים וולקנים לרוב מה שלא מאפשר לשריון וכלים כבדים לתמרן בשטח ואילו כוחות הקרקע גלויים לצלפים של דאעש הטובחים בהם מרחוק.

قتلى للنظام والمروحي الروسي يشارك في قصف

לאור הכשלון הנוסף של הימים האחרונים שלח כוח המשימה של חיל האוויר הרוסי בסוריה מסוקי קרב רוסים כדי להעניק סיוע אווירי צמוד לכוחות הקרקע הפועלים באזור תלי אלצפא – "تلول الصفا" שבמזרח מחוז סוידאא'.

לרוסים יש אינטרס עליון לסייע לכוח אלנימר הנאמן להם היות וכוח זה,שרק בעבר הקרוב נחשב לכוח הלחימה הטוב ביותר בצבא סוריה, מפשל כבר פעם שניה ברציפות. בפעם הקודמת כוח אלנימר לא הצליח להכריע את כוחות דאעש שהתבצרו באזור הגולן הסורי שבמפגש הגבולות עם ירדן וישראל והפיקוד הרוסי נאלץ להזעיק את כוחות העילית של החיזבאללה על מנת שיסייעו להם להתגבר על דאעש.

הרוסים גם נמנעים מלהזעיק למחוז סוידאא' את המיליציות האירניות שיעזרו בהכרעת דאעש כי הם לא מעוניינים לתת לאירנים דריסת רגל באזור זה.

 

 

כתיבת תגובה