ה-"תרגיל" הרוסי הגדול מאחורי אספקת סוללות טילי האס-300 לסוריה.

לאחר הפלת מטוס הריגול הרוסי בשמי מזרח הים התיכון על ידי סוללת טילי הנ"מ מדגם אס-200 של מערכת ההגנה האווירית הסורית והטלת האשמה על כך על חיל האוויר הישראלי שפעל קודם לכן נגד מטרות אירניות באזור לטקיה הקרובה לבסיס חיל האוויר הרוסי -חמימים ,החליט נשיא רוסיה-פוטין להעביר לידי סוריה 3 סוללות טילי נ"מ מתקדמים יותר מדגם אס-300.

סוללות האס-300 הוזמנו על ידי סוריה כבר לפני מספר שנים אך רוסיה,בעקבות עסקה משותפת עם ישראל,לא ספקה את ההזמנה למרות שסוריה כבר שלמה עליהם יותר ממיליארד דולר.

הסיבה של עצם אספקת טילים אלו בניגוד להסכם עם ישראל,לדברי משרד ההגנה הרוסי,היתה להעניק הגנה טובה יותר לחיילים הרוסים הפועלים על אדמת סוריה.

היו מקורות בתקשורת שטענו שרוסיה בכלל ספקה סוללות אלו מתוך מלאי שהיה כבר במחסנים שלה על אדמת סוריה לא הרחק משדה התעופה חמימים אך משרד ההגנה הרוסי פרסם סרטונים בהם רואים מטוסי מטען ענקיים של חיל האוויר הרוסי כשהם מביאים לרוסים את הסוללות. הרוסים גם הוסיפו אחר כך שהביאו לסוריה 3 סוללות טילי אס-300 יחד עם 100 טילים.

בחינת יכולות טילי האס-300 כפי שפורסם על ידי הרוסים מגלה כי  לסוללות אלו יש אפשרות לירי של 2 סוגי טילים .

הסוג הראשון הוא טיל מדגם  5V55U / 48N6E2 שלו יש טווח פגיעה במטרות המרוחקות בין 150 ק"מ ל-195 ק"מ מהסוללה היורה ואילו הסוג השני הוא מדגם 5V55R SARH שלו יש טווח פגיעה במטרות הנמצאות במרחק של עד 75 ק"מ.

ונחשו מה הגיע לצבא סוריה במשלוח ספציפי זה ? נכון ! הטיל בעל הטווח הקצר יותר, מדגם 5V55R SARH , מה שאומר כי סוללות אלו יכולות להגן רק על האזור הספיציפי מאוד בהן הן הוצבו ואינן מכסות כלל שטחים בתוך מדינת ישראל כפי שהועלה החשש בתחילה.

נראה כי הנשיא פוטין מקפיד להגן גם על מדינת ישראל -לא? ימים יגידו!!

 

כתיבת תגובה