פרופסור ישראלי:החיזבאללה מסוגל להחזיר את ישראל לימי הביניים

בעוד בכירים במערכת הפוליטית והצבאית בישראל חוזרים ומאיימים כי בעימות הבא עם החיזבאללה ישראל תחזיר את כל מדינה לבנון לתקופת האבן ובכך יותר מרומזים כי התכניות המבצעיות הישראליות מאותתות כי ישראל מתכוונת להשמיד את כל התשתיות של לבנון כך שמדינה זאת תפסיק לתפקד כמדינה בפועל.

היום בא פרופסור-היסטוריון ישראלי, אורי בר יוסף, וטוען כי ברשות החיזבאללה טילים בליסטיים היכולים להגיע לכל נקודה בשטח ישראל ולגרום להרס מסיבי,הרס שיכול להחזיר את ישראל לימי הביניים.

תוצאת תמונה עבור אורי בר יוסף

בראיון טלוויזיוני ובמאמר באמצעי התקשורת בישראל,והמצוטטים בהרחבה בכלי התקשורת בלבנון ,אמר בר יוסף כי החיזבאללה למד את לקחי מלחמת 2006 ,אז השמידה ישראל בתוך פחות משעה את רובו הגדול של מיאך הטילים הבליסטיים ארוכי הטווח של החיזבאללה ,בכל שהוא פיזר אותם ברחבי המדינה וקבר את משגריהם עמוק באדמה כך שיקשה למצוא אותם.

לדבריו החיזבאללה מעריך כי ישראל תרכז בתחילת המלחמה,כאשר תפרוץ,תרכז ישראל את מאמציה הראשוניים בניסיונות להשמיד מערך זה , לכן הוא ינסה לגרום באמצעות טיליו המדויקים,המסוגלים לפגוע בכל מטרה ברדיוס של עד 10 מטר , ולגרום לישראל לשלם מחיר יקר ביותר ויוצא דופן.

בר יוסף טוען כי היום נמצאים בידי החיזבאללה יכולות שלא היו לו בשנת 2006 וכי הוא ינסה לגרום נזק כבד לישראל ככל הניתן  ולאלץ את המעצמות להתערב להשגת הפסקת אש לפני שייגרם לארגון החיזבאללה נזק כבד ביותר.

 

One thought on “פרופסור ישראלי:החיזבאללה מסוגל להחזיר את ישראל לימי הביניים

כתיבת תגובה