תנועות צבא אינטנסיביות במזרח סוריה.אפשרות לפעילות צבאית חריגה

אתרי חדשות מקומיים במזרח סוריה דיווחו אתמול כי המיליציות האירניות הנלחמות לצד משטר אסד במזרח סוריה פינו את כל אזור העיר אלמיאדין והעיירה מחכאן -محكان . רשת "פרת פוסט"  דיווחה כי המיליציות האירניות הסיגו את כל כוחותיהם מהאזורים הנמצאים בשליטתם באזור אלמיאדון ומחכאן והעבירות לעיר אלבוכמאל.

הרשת גם יודעת לספר כי רוסיה הזרימה לעיר מיאדין תגבורות צבאיות שנכנסו לאזור אתמול בצהרים. לדברי הסוכנות עשרות משוריינים של צבא סוריה הגיעו ביום שישי בערב לפאתי העיר אלבוכמאל שבמחוז די א-זור , יחד עם עשרות חיילים ,והתמקמו בעמדות הסמוכות לעמדות שהקימו המיליציות האירניות באזור.
לפני יומיים פרסמו אתרי חדשות סורים במזרח המדינה כי צבא סוריה הזרים אף הוא לאזור תגבורות צבא גדולות שהתמקמו בעמדות בפאתי העיר אלבוכמאל ליד העיירות אלסיאל-السيال וחסראת-حسرات.

הערכות:

*- דרומית לעיר אלבוכמאל נמצא מעבר הגבול-אלקאים,עם עירק,ובו מנסה אירן לעשות שימוש להעברת שיירות ציוד צבאי לסוריה ולבנון. אלא שכוחות דאעש הנמצאים באזור ומבצעים פשיטות בסגנון פגע וברח לא מאפשרות תפקוד רציף של המעבר. אפשר והאירנים והרוסים החליטו לנסות ולשים לדברים סוף ולהשתלט על כל תא השטח המדברי ולדחוק משם את דאעש.

*- לא הרחק מאלבוכמאל נמצאת המובלעת האמריקאית באזור מעבר הגבול-אלמנף עליו מבקשים האירנים להשתלט כבר זמן רב. ארה"ב חוזרת ומזהירה את כל הכוחות המנסים לדחוק את האמריקאים מהאזור כי הם יזכו לטעום מנחת זרועה של ארה"ב אם ינסו לתקוף את המובלעת. רוסיה טוענת כי הסכימה עם ארה"ב לפנות את האזור אך האמריקאים הכחישו זאת והוסיפו כי לא ייצאו מהאזור עד שהאירנים לא ייצאו מסוריה.

*- העיר אלבוכמאל המשתרעת על אזורי הגדה המערבית של נהר הפרת נמצאת מול גזרה הנמצאת בשליטת הכורדים והמשתרעת על כל השטחים שממזרח  לנהר פראת והמכילה שדות נפט וגז עשירים. האזור הזה הינו מטרה אסטרטגית ראשונה במעלה בן של המשטר הסורי והן של הרוסים כי בעזרת הנפט שבאזור אפשר יהיה לשלם על שיקום סוריה לאחר 8 שנות לחימה וכן ניתן יהיה לקנות נשק חדיש מרוסיה שישלים את המלאים שצבא סוריה איבד במהלך 8 שנות מלחמת האזרחים.

*- עיני  האמריקאים ומערכות איסוף המידע שלה עוקבות בעירנות רבה אחרי הנעשה כרגע באזור אלבוכמאל והם כבר הוכיחו כי הם יודעים להגן על עצמם מהר וחזק!!

*- עדיין לא ברור פשר התנועות הצבאיות האינטנסיביות של רוסיה,אירן וסוריה במזרח סוריה באזור אלבוכמאל אך נכון יהיה לעקוב אחרי התפתחות העניינים.

כתיבת תגובה