רוסיה פורסת סוללת אס-300 בש"ת טי-4 ומפנה משם את הכוחות האירנים

בסוף חודש אפריל 2018 פרסם העיתון האמריקאי "הניו-יורק טיימס" מפת הבסיסים האירנים העיקריים  בסוריה.

המפה:

בכתבה פרטו בין היתר כי האתרים האירנים המרכזיים בסוריה הם: שדה התעופה טי-4 ,שדה התעופה הצבאי אלשייראת,המתחם האירני בשדה התעופה הבין לאומי של דמשק והבסיס האירני בכיסווה שבדרום המדינה.

האתר הסורי זאמאן אלווצול פרסם בשבוע שעבר פרטים,גם הוא, על בסיסים אירנים בסוריה:

https://nzivnet.com/articles/14929

מצגת:הבסיסים האירנים בסוריה

לאחר שישראל יירטה את הכטב"מ האירני שחדר לשטחה מגבול לבנון היא יצאה לפעולת תגמול נגד בסיס היציאה של כלי הטייס האירני.

לאחר התקיפה פרסמה ישראל סרטון בו נראה תא השליטה האירני בשדה התעופה הצבאי טי-4 שליד העיר תדמור שבסוריה כשהוא מושמד מטיל.

 

בתחילת חודש יולי השנה תקפה ישראל שוב את שדה התעופה הצבאי טי-4 שבו נמצאים גם כוחות אירנים.

במהלך חודש ספטמבר הפילה ההגנה הסורית,בטעות, מטוס ריגול רוסי שטס בשמי מזרח הים התיכון  בשעה שמטוסי קרב ישראלים תקפו מטרות אירניות בעיר לטקיה שבצפון מערב סוריה. רוסיה האשימה את ישראל באחריות להפלת המטוס ובתגובה הזרימה לסוריה סוללות טילי נ"מ מדגם אס-300 שלא היו מעולם בידי ההגנה האווירית הסורית.

רוסיה הודיעה כי תפרוס סוללות אלו בכל רחבי סוריה.

בימים האחרונים,מוסרים מקורות יודעי דבר בצמרת צבא סוריה החופשי  כי אחד המקומות שצבא רוסיה מתכוון לפרוס סוללה של טילי אס-300 הוא שדה התעופה הצבאי טי-4 מזרחית לדמשק.

ככל הנראה, בעקבות הבנות בין ישראל לרוסיה, האחרונה לא תאפשר לכוחות אירנים לחסות בצל סוללות טילי הנ"מ החדשים שהובאו לסוריה, ובעקבות זאת,כך טוענים באופוזיציה הסורית, הורה הפיקוד הצבאי הרוסי בסוריה לכל כוחות האירנים הנמצאים בשדה התעופה טי-4 לפנות לחלוטין את שטח הבסיס מכל נוכחות אירנית והם אכן עשו כן ונעו ליעד חדש.

אנשי צבא סוריה החופשי יודעים לספר כי צבא רוסיה השאיר בשדה התעופה טי-4 פלוגת טנקי טי-82 של הצבא הסורי שיגן על המתחם , כמו כן הושארו במקום פלוגת תחזוקה ופלוגת תובלה וכן סדנה טכנית ו-3 מכוניות נושאות רדאר קצר טווח של צבא סוריה שיסייעו לכוחות הרוסים שהשתלטו על השדה.
 

כתיבת תגובה