ארה"ב מאותת על המשך נוכחותה באלתנף ומניעת פעילות הגשר היבשתי האירני

כוחות בנות הברית בהובלת ארה"ב הפועלים בסוריה ובעירק  בצעו אמש אימון משותף עם מיליציית המורדים  "ג'ייש מוע'ויר אלת'אורה" – "جيش مغاوير الثورة" (צבא לוחמי העילית של המהפכה) באזור אלתנף על גבולה הדרומי של סוריה עם עירק.

מיליציית המורדים הודיעה בגילוי דעת כי כוחות האוויר של בנות הברית ערכו אתמול תקיפות אימון אוויריות על מטרות דמה בתוך אזור "55"  במטרה להיות כשירים להתעמת עם כל סכנה חיצונית "ביחד עם בעלי בריתם בכוחות ברית". לדברי הגילוי דעת האימון היה מוצלח ולא נצפו פגיעות באזרחים הנמצאים באזור . האימון המוצלח מוכיח כי כוחות הברית מסוגלים להגן על חגורת האבטחה סביב  מעבר הגבול-אלתנף ברדיוס של 55 ק"מ מהמעבר ,כפי שהגדירה זאת ארה"ב.

 

האימון נועד גם,בין היתר למנוע מכוחות דאעש לחדור לאזור,ניסיונות אותן הם מבצעים ללא הרף.

יש לזכור כי אמצעי התקשורת ברוסיה מדווחים כי הושגו הסכמות בין רוסיה וארה"ב על פינוי מיליצית המורדים- "ג'ייש מוע'ויר אלת'אורה" מאזור אלתנף אך המיליציות מכחישות זאת והן טוענות כי הם ממשיכים בפעילותן הקרבית באזור אלתנף הן נגד כוחות דאעש והן נגד המיליציות השיעיות בפיקודו של הגנרל סולימני המנסות כבר זמן רב לגרום לארה"ב לצאת מהאזור ולפנות את מעבר הגבול לטובת משימות הגשר היבשתי האירני בין טהרן לים התיכון  המתוכנן במקור לעבור דרך מעבר אלתנף.

ניתן גם ניתן לקרוא בין השורות כי למרות פרסומי הרוסים ארה"ב נוטה שלא לפרק ארגוני מורדים ,שנוסדו על ידה וממומנים ברוחב יד על יד משלם המיסים האמריקאי, למרות שטראמפ ופוטין למעשה חילקו את סוריה כך שהרוסים ומשטר אסד ישלוט על כל שטח המדינה ממערב לנהר הפרת והאמריקאים ישלטו על כל השטח המזרחי מהנהר.

 

ארה"ב כבר הודיעה בגלוי כי לא תצא מסוריה ולא תפנה את נוכחותה ממעבר אלתנף כל עוד ישנה נוכחות צבאית אירנית משמעותית בסוריה וכי על האירנים לצאת יחד עם כל המיליציות הנאמנות אליה מסוריה.

הגנרל סולימני,שרואה כיצד ארה"ב מונעת מההנהגה האירנית בכלל, וממנו בפרט,את השגת המטרה האסטרטגית הגדולה והיא ציר תנועה פתוח להובלת נשק כבד ולוחמים בין אירן לים התיכון ולגבול ישראל,מנסה כבר זמן רב למצוא את הדרך הראויה לסלק מהאזור את האמריקאים מבלי להביא את אירן  ואת אנשיו לעימות ישיר,ראש בראש, עם כוחות הברית ביחד עם ארה"ב. מזכיר החוץ האמריקאי אף איים לאחרונה כי כל פגיעה אירנית בכוחות האמריקאים במזרח התיכון באמצעות כוחות הפרוקסי שלה יביא את ארה"ב להגיב במהלומת נגד בתוך שטח אירן עצמה.

 

 

 

כתיבת תגובה