האם לישראל אלגוריתם משפר תמונה יעיל במיוחד בעדשות לוין הריגול אופק-11

לישראל יש יכולת תצפית וצילום מלווייני ריגול טובה במיוחד – כך טוען כתב ערבי המנתח צילומי לוויין שפורסמו מלוויין הריגול החדש של ישראל -"אופק 11".

לפני כשבועיים פרסם משרד הביטחון הישראלי תמונה שצולמה על ידי לוויין הריגול החדש – אופק 11 ובו נראה ארמון הנשיאות של הנשיא הסורי אסד במרחב דמשק.

פרסום התמונה נועדה להזהיר את הנשיא אסד שישראל יכולה להעמיד בסכנה את קיומו אם יפעל לחצות את הקווים האדומים שקבעה.

איכות התמונה שצולמה על ידי אופק -11 הדהימה מומחים רבים ברחבי העולם ועיתונאי ערבי החליט לבדוק תמונת לוויין נוספת,שלדבריו צולמה אף היא על ידי אופק -11 ,ולהעריך עד כמה ציוד הצילום איכותי .

למטרת הבדיקה נלקחה תמונה שצולמה באזור מועדמיה א-שאם ,דרומית לדמשק, בו נראה גדוד טנקים של דיויזייה 10 של צבא סוריה.

אזור הצילום:

תמונת הלוויין שנלקחה ממצלמות לוויין הריגול החדש של ישראל – אופק 11 : 

הכתב הערבי החליט לבדוק את טענת הצבא הישראלי, כי למצלמות לוויין הריגול החדש "אופק 11" יש רזולוציה של גודל פיקסל של 0.5 מ ' שהוא נתון מרשים מאוד בגובה שיוט של 500 ק"מ.        לטענתו כלי רכב שבתמונה הם טנקים (התמונה מתוך הרזולוציה הגבוהה ביותר באינטרנט, כל התמונות 3507 * 2480 פיקסלים).

הכתב החל לחשב את ממדי הטנק כדי להגיע להערכת גודל הפיקסל שבתמונה וכך הוא כותב:

אורך גוף הטנק בתמונה הוא 42 * 22 פיקסלים (אנכיים * אופקיים). זה מוביל ל-Pythagoras) 47 ) פיקסלים . כלומר- אורך הטנק הסורי הנו  6.2-6.95 מטר  – 13-15 ס"מ גודל הפיקסל .

מסקנתו– גודל הפיקסל הרבה מתחת למספר הרשמי שלהם!  ומכאן נראה על פניו שלישראל חייב להיות איזה אלגוריתם משפר תמונה איכותי במיוחד.

המומחה הצבאי גיא א. מעיר כי – " ההישג המרשים של לווייני הריגול הישראלים הוא יכולת אופטית שמותחת גבולות פיזיקליים ביחס למשקל הלוויין ואורכו/קוטרו. בטח בהשוואה ללווייני צילום וריגול אמריקאים או רוסים. מיותר לציין כי מה שמפורסם זה קצה הקצה של יכולת האיסוף הויזינטית (חזותית) הישראלית."

מקיימים עם הלווין קשר רציף

אופק 11 | צילום: החדשות

 

One thought on “האם לישראל אלגוריתם משפר תמונה יעיל במיוחד בעדשות לוין הריגול אופק-11

כתיבת תגובה