בסיס מסוקים חדש לחיל האוויר הסורי במערב מחוז חמאת

מקורות יודעי דבר ספרו לרשת החדשות-אוריינט ניוז כי חיל האוויר הסורי הקים לאחרונה שדה תעופה חדש  בפרברי מחוז חמאת המערביים והמיועד למסוקים שהועברו לשם משדה התעופה הצבאי של חמאת.

מפקד יחידת התצפית מספר 80 של המורדים – אבו אל צטיף אלחטאבי סיפר כי צבא סוריה הקים בימים האחרונים שדה תעופה למסוקים בקרבת העיירה ג'ב רמלה – جب رملة  שבמערב מחוז חמאת שיוכל להכיל 10 מסוקים תוך הכשרת משטח נחיתה בגודל של 4000 מטר מרובע.
מקפד יחידת התצפית אמר כי צבא סוריה פינה מאזור הבסיס החדש מספר חוות בקר לטובת בניית מחסני תחמושת ומקומות מגורים לטייסים ולטכנאים וכן הסוו בתוך האדמה מכלי דלק  וכן הובאו לבסיס החדש 5 מסוקים , מכלי דלק מטוסים וכמויות גדולות של תחמושת.
באזור הבסיס היה עד לאחרונה מחנה פליטים של תושבי העיירה דימו – ديمو  הסמוכה לעיירה ג'ב רמלה , ושמשטר אסד פינה את תושביה מבתיהם כבר לפני שנים.
מקור מיוחד אחר ,שהעדיף להישאר בעילום שם, אמר לרשת אוריינט כי "הקמת הבסיס והעברת המסוקים אליה בוצע בעקבות פקודות שהנחיתו הרוסים על הפיקוד הסורי. ההערכה, כך הם אומרים , שהבסיס ישמש מאוחר יותר כבסיס רוסי.
יש לציין כי בסיס המסוקים החדש בג'ב-רמלה שבמערב מחוז חמאת הוא הבסיס השני אחרי הבסיס האווירי  שנבנה במזרח מחוז חמאת ומשמש את מסוקי חיל האוויר הסורי להטענת חביות תופת בהם הם תוקפים מטרות אזרחיות באזורים הנמצאים בשליטת המורדים.

כתיבת תגובה