פסגת גורמי מודיעין סורים-עירקים-אירנים-רוסים בבגדד לקראת אתגרי העתיד

רשת החדשות – רוסיה היום מדווחת על פגישת פסגה שנערכה היום בבירת עירק-בגדד במרכז המודיעין המשותף ובמהלכן החליפו הצדדים מידע מודיעיני . בוועידת הפסגה השתתפו משלחות מאירן,סוריה ,רוסיה ועירק.

"הוועידה התקיימה  בהמשך לסיכומים קודמים בין ארבעת המדינות סביב נושא המאבק בארגוני הטרור באזור", דיווחה רשת רוסיה היום, והוסיפה כי "משלחת ממשרד ההגנה הרוסי ואחת נוספת מטעם משרד ההגנה הסורי, בראשות האלוף סלים ח'ליל,ומשלחת אירנית בראשות ראש המטה לעניינים בין לאומיים – קדיר נזאמי כמו גם מפקדים צבאיים עיראקים ".

ככל הנראה הסיבה המרכזית לכינוס פסגה זה,ודיווחו ברבים, בא לאור איומי ארה"ב לתקוף מטרות של צבא סוריה ומטרות אירניות בסוריה.המאבק בטרור היא סיבה אוניברסלית אותן משמיעות כל המדינות המעורבות בלחימה על אדמת סוריה.

יש לציין כי 4 המדינות הקימו, עוד בתחילת מלחמת האזרחים, מערכת חפ"קים בכל רחבי סוריה המעבירים מודיעין בזמן אמת לחפ"ק הראשי המשותף בבגדד כמו גם לחפ"קים בטהרן ובמוסקבה, בזמן אמת הנאסף משדות הקרב ברחבי סוריה וכן מעבירים תמונת מצב אווירית בזמן אמת של כל שמי ישראל , טורקיה עד קפריסין .החפ"ק הראשי של 4 המדינות בסוריה נמצא בהר קסיון שבדמשק.

גם חשיפת סוכנות רויטרס על מערך טק"ק ארוך טווח שמגיע עד ישראל וסעודיה שהקימו האירנים בעירק הביא ,ככל הנראה,את הצדדים להתכנס ולהחליף מודיעין מתוך הבנה כי גם עירק הולכת להיכנס לטווח המהלומה הישראלית שלא תקבל כל איום אירני עליה משטחה של מדינה שלישית.

 

 

 

 

כתיבת תגובה