פרסום רוייטרס על טילים אירנים בעירק המכוונים לישראל-מה מאחורי!

לפני כשבועיים פרסמתי באתר כתבה אודות ביקור מקצועי של הגנרל קאסם סולימני בעיר נג'ף שבעירק.

באותו זמן בו שהה סולימני בעיר נג'ף,או סמוך מאוד אליו, דיווחה רשת החדשות – אלאיתיג'הה  – قناة الإتجاه – מפי מקור ביטחוני כי מחסן תחמושת ,ששייך לכוחות אבו אלפאדל אלעבאס האירנים הפועלים גם בסוריה, והממוקם מערבית לעיר הקדושה-כרבלאא' -התפוצץ. مصدر أمني : انفجار مستودع للذخيرة تابع لفرقة العباس القتالية غربي #كربلا_المقدسة

בפיצוץ זה ,כך דיווחה רשת אלסייף ניוז העירקית , נהרגו 12 איש.12 قتيلا بانفجار مخزن ذخيرة تابع لميليشيا الحشد قرب #كربلاء

היום דיווחה סוכנות רוייטרס כי "איראן העבירה טילים בליסטיים למיליציות שיעיות שבהן היא תומכת בעיראק".

לפי הדיווח בסוכנות רויטרס, טילי זלזאל ופאתח 110 שהועברו למיליציות הללו מסוגלים לפגוע במטרות בטווח של 200 עד 700 קילומטרים – ולכן עלולים להגיע עד תל אביב, אם יוצבו במערב עיראק, וכן מאיימים על ריאד בסעודיה.

מפת במפת הדרכים של הגשר היבשתי האירני הנפרש מטהרן לסוריה והעובר בעירק ,עובר בסמוך לעיר כרבלאא' ולכן לא מן הנמנע שאותו מחסן שהופצץ לפני כשבועיים היה חלק מהמערך הלוגיסטי לאחסון מטענים שאירן משנעת בגשר היבשתי  וכן חלק ממערך ההגנה על הנוכחות האירנית בסוריה.

מצגת:הגשר היבשתי האירני מטהרן לים התיכון

 

 

ברור לאירנים ,הנטולים לחלוטין כוחות חיל אוויר, כי מערך ההגנה האווירית על כוחותיהם היא העקב אכילס שלהם ולכן רצו ליצור מערך הרתעה מתוך שטח עירק בניסיון להרתיע את התוקפים, יהיו אשר יהיו, אבל ברור למי התכוונו.

היום דווח על פיצוץ מחסן תחמושת נוסף בעיר כרבלאא' השייך למיליצייה-אלחשד אלשעבי אך גורמים אחרים טוענים כי מחסן הנשק שהתפוצץ היה שייך בכלל למיליציה של מוקתדא סאדר העירקי-שנוא נפשם של האירנים ולכן לא מן הנמנע שדווקא האירנים עומדים מאחורי פיצוץ זה.

ראוי לציין כי כמעט בלתי אפשרי לזהות ולשייך אתרים לגופים שונים בעירק היות והם מהווים רק צד שלישי בבעלות של אלו הרוצים להסתיר את זהותם.

נראה כי המערכה על הנוכחות האירנית בסוריה הולכת ומתפשטת עמוק לשטח עירק.

צריך להיות ברור הן לאירנים והן לממשלה העירקית כי כל איום שיצמח על שטח ישראל-הוא יועמד להשמדה ולא משנה היכן במזרח התיכון הוא ממוקם.

ורק כדי להקדים את המאוחר , בשבוע האחרון ,עוד לפני הפרסום של רויטרס , אמר שר הביטחון-ליברמן כי ברשות ישראל טילי קרקע-קרקע המסוגלים לפגוע במדויק בכל מטרה במזרח התיכון (הערה שנמחקה מאוחר יותר אך הצליחה להשאיר את הרושם הנכון) .

הפרסום של רוייטרס שבא לאחר הכרזת שר הביטחון הישראלי אינם אלא מבחינת "אין עונשין-אלא אם כן מזהירים"!

ולא יהיה נכון להתעלם מאזהרות אלו!

 

 

 

 

 

 

כתיבת תגובה