אף על פי כן ולמרות הכל:משלחת ביטחונית אמריקאית בקרה בדמשק

משלחת אמריקאית הכוללת בכירים בתחומי הביטחון והמודיעין בקרה לאחרונה בבירה דמשק ונפגשה עם ראש המודיעין הלאומי-האלוף עלי ממלוכ.

על פי סוכנות רויטרס אחד הבכירים בקואליציה האזורית התומכת בנשיא הסורי-בשאר אסד אמר אתמול,יום שלישי, כי משלחת אמריקאית בקרה בדמשק בחודש יוני האחרון ונפגשה עם האלוף ממלוכ ליד שדה התעופה הבין לאומי של דמשק. הפגישה נמשכה כ-4 שעות.

רויטרס הוסיפה עוד כי העיתון אלאחבאר הלבנוני המקורב לחיזבאללה פרסם מפי  2 מבכירי הקהיליה המודיעינית האמריקאית ,שבקשו לא להזדהות,שאמרו שיש דיאלוג מתמשך עם אנשי משטרו של אסד בנושא גרוש אנשי דאעש משטחי סוריה.

כמו כן עמדו בכירים אמריקאים בקשר עם המשטר הסורי בנושא שימוש בנשק כימי שמשטר אסד עשה וכן על מחסני הנשק הכימי ,כולל כלור, שברשות צבא סוריה וכן דנו על גורלו של העיתונאי האמריקאי אוסטין תאייס שהאמריקאים מאמינים שהוא נמצא עצור אצל המשטר הסורי או אצל בעלי בריתם הנמצאים בסוריה.

העיתון הלבנוני אלאחבאר דיווח כי הבכירים האמריקאים קראו לנסיגת הכוחות האירנים מדרום סוריה ובקשו לקבל מידע על קבוצות הטרור הפועלים במזרח סוריה. אך האלוף עלי ממלוכ הצהיר כי המשטר הסורי מסרב לשתף פעולה עם וואשינגטון על בעיות ביטחוניות לפני שיחזרו היחסים הדיפלומטיים בין 2 המדינות וכן קרא לנסיגת הכוחות האמריקאים במלואם מסוריה .

מאז שנת 2011 מבקרים גורמים רישמיים אמריקאים בדמשק רק לעיתים רחוקות לאחר שארה"ב תמכה בצבא סוריה החופשי אך לאחר עלייתו של טראמפ וביטול התמיכה במורדים נוצרו התנאים לחידוש הקשרים בין 2 הצדדים.

בכיר במשרד החוץ האמריקני אמר היום (ג ') כי ארצות הברית תשתתף בשיחות בראשות האו"ם בעיר ג'נבה בשוויץ בחודש הבא, ושהוזמן אליה גם שליח של האו"ם, סטפן דה מיסטורה, כדי לדון בהקמת ועדה חוקתית מיוחדת בסוריה.

 

כתיבת תגובה