טורקיה:האם ארה"ב עומדת להכריז של שמי צפון סוריה "אזור אסור טייס"?

מאז החלה רוסיה לעורר את תשומת הלב העולמי לפעולות של צבא ארה"ב ובעלי בריתו שלהערכתה מצביעים כי היא עומדת לתקוף את סוריה, העלו מומחים צבאיים את ההערכה כי אפשר וארה"ב מתכוונת להכריז על כל שמי צפון סוריה- " אזור איסור טייס" כדי למנוע מחיל האוויר הרוסי והסורי לתקוף את מחוז אידליב.

רוב המומחים תמימי דעים כי אם יחלו חילות האוויר הרוסי והסורי בבליץ על תושבי המחוז וצבא סוריה ובעלי בריתו השיעים יחלו במתקפה הקרקעית   הדבר יגרום לגל פליטים עצום , המוערך במיליון עד 2 מיליון פליטים, שינוסו לעבר גבול טורקיה כדי למצוא שם מחסה. גל פליטים שכזה יכול לגרום למשבר הומניטרי כה גדול שהטורקים כבר אמרו שלא ירשו זאת.

היום החלו אמצעי תקשורת בטורקיה לפרסם את העובדה כי צבא ארה"ב הקים בשטח הנמצא בשליטת הכורדים,בקובאני שבצפון סוריה, מכ"מ נייד ארוך טווח מדגם –  AN / TPS-75 Mobile-Tactical Search Radar המאפשר קבלת תמונה אווירית עד למרחק של 440 ק"מ .

להערכת הטורקים טווח המכ"מ האמריקאי החדש שהותקן יותר מרומז כי הבאת המכ"מ נועד לתת לכוחות האמריקאים יכולות בקרה וזיהוי ארוכות טווח בצפון סוריה.

an/tps-75 ile ilgili görsel sonucu

צבא ארה"ב עושה שימוש במערכת המכ"מ – AN / TPS-75 Mobile-Tactical Search Radar – מאז שנת 1968 והוא נועד לחפש מטרות במרחק ובגובה רב בו זמנית.כרגע ארה"ב נמצאת בתהליכי החלפה של מערכת זאת במערכת הדור הבא – 3DELRR .

התוצאה החזותית על ארה"ב וסוריה

תכונות המערכת: 360 מעלות גילוי, 440 ק"מ טווח ו-95,000 רגל גבול גובה הגילוי. משקל המערכת-3.8 טון.

 

כתיבת תגובה