סד"כ צוללות התקיפה של מדינות באסיה לשנת 2018 כולל ישראל+הערה מעניינת

אתר חדשות אמריקאי המתמחה בנושאים צבאיים ובמיוחד בנושאים של לוחמה ימית פרסם מצגת בו פורטו מספר וסוגי צוללות התקיפה של חילות הים במדינות אסיה.

המצגת : "סד"כ צוללות התקיפה של מדינות באסיה ובאוסטרליה -נכון לשנת 2018"

בפירוט לגבי צוללות התקיפה של חיל הים הישראלי מצויין כי ישנם 5 צוללות מסוג דולפין.

וזה לא סוד וגם לא מחדש כלום.

אלא שבגוף הידיעה ,בהתייחס לסד"כ צוללות התקיפה המבצעיות של חיל הים הישראלי,מעיר כותב המאמר כי סד"כ צוללות התקיפה המבצעיות של חיל הים הישראלי מונה רק 2 צוללות כי כל היתר נמצאים בתחזוקה.

האם יחס של 2 צוללות מבצעיות מתוך סד"כ של 5 אכן משקף נאמנה את עוצמתו של זרוע הצוללות הישראלי?

כבר בעבר התבטאו מומחים לענייני צוללות ,גם בישראל, כי תמיד ישנם 2 צוללות במשימות תחזוקה במספנות.

האם הערת האתר האמריקאי מדוייקת ומשקפת נאמנה את המצב הנוכחי של מוכנותו של חיל הים הישראלי מבחינה מבצעית ? האם הציוד מתיישן או מתקלקל הרבה יותר ממה שמסופר ? האם האתר האמריקאי נותן,למעשה,אישור, לידיעות מהעבר הלא רחוק בו הועלו טענות כי הצוללות שסופקו מגרמניה לא היו באיכות סבירה והן מתקלקלות הרבה יותר מהמצופה ?

אתן הערה ברקע על צי הצוללות הגרמני שתוכל אולי ללמד על הנאמר לעיל:

בסוף שנת 2017 התפרסמו ידיעות בעיתונות הגרמנית כי צי הצוללות הגרמני,המבוסס רובו ככולו על צוללות מתוצרת מקומית,חלקם המכריע ממספנות טיסן גרופ שבנו צוללות גם לישראל , נמצא בפני שוקת שבורה כמוהו לא עמד הצי הגרמני מעולם.

כל צי הצוללות הגרמני יצא מכלל שימוש עקב בעיות תקינות וכי יחלפו חודשים ארוכים עד שיחלו הצוללות שתוקנו להיכנס לפעילות מבצעית. בידיעות העירו בסרקאזם כי אמנם ממשיכים להכשיר מפקדי צוללות, ואף החלו לשתף גם נשים בקורס זה,אך כולם מובטלים כי אין להם עם מה לפעול!!!

כמו כן הועלו טענות קשות בקשר לטיב הצוללות שנבנו בגרמניה ואף טענו כי הצוללת החדשה ביותר שנמסרה אחרונה לצי הגרמני היתה עם כל כך הרבה בעיות ודליפות אך שנאלצו להשביתה לתיקונים.

אגב, בכירים לשעבר בחיל הים הישראלי טענו בתקשורת כי היחס של 3 צוללות מבצעיות ו-2 צוללות בתחזוקה הוא בהחלט יחס נכון וראוי.

3 thoughts on “סד"כ צוללות התקיפה של מדינות באסיה לשנת 2018 כולל ישראל+הערה מעניינת

  • 20/08/2018 at 12:19
    Permalink

    תודה על הכתבה המרתקת.
    שאלה:
    האם ניתן לבנות כלי מקביל לנשואת מטוסים, שיהיה בעצם 'נושאת צוללות'?
    כלומר, אניית ענק, שיודעת לאחסן בקרבה צי צוללות קטן, כך שלא יהיה צורך להחזיק את הצוללות כל הזמן במים, מה שגורם להן להיות זקוקים לתחזוקה כה רבה?

כתיבת תגובה