"האירנים מתרחקים כ-85 ק"מ מגבול הגולן וישראל מתחייבת שלא לתקוף אותם"

עוד כשהאופנסיבה הסורית היתה בשלב התכנון דאגו הרוסים שלא להקצות משימות קרביות לכוחות האירנים והמיליציות הנאמנות לה השוהים בסוריה.

רוסיה הקפידה שצבא סוריה יעביר כוחות לדרום המדינה מתוך היחידות ,שלדעת הרוסים,נאמנות לה.

כך למשל הובאו לאזור כוחות של דיויזיה 4 שריון בפיקודו של האלוף מאהר אסד,אחיו של הנשיא , וכן דיויזיית משמר הרפובליקה הנאמנה אף היא לאסד וכן את כוח אלנימר בפיקודו של תת אלוף סוהיל אלחסן שלא רק נאמן לרוסים אלא נשמר היטב על ידם מפני צרות עיניו של אסד החושד כי הרוסים מכשירים אותו לרשת את מקומו.

אמנם ל-2 הדיויזיות של צבא סוריה שהובאו לאזור ישנן חטיבות חי"ר מקרב המיליציות הפלשתיניות והעירקיות  אך הן נבחרו דווקא משום נאמנותן לרוסיה .

כשהחלה האופנסיבה בדרום סוריה דאגה ישראל להבהיר היטב לרוסים כי כל כוח אירני-שיעי שיכנס לאזור המפורז בגבול הגולן – יושמד מיד.

ואכן ישראל לא פעלה כי אירן הקפידה לשמור על הקווים האדומים של ישראל.

אמנם היו דיווחים רבים באמצעי התקשורת הערביים כי לוחמי החיזבאללה והאירנים,השוהים בדרום סוריה, החלו ללבוש את מדי צבא סוריה כדי לא להיפגע מתגובות ישראל אך מקורות רוסים מתעקשים כי לאחרונה נסוגו כל הכוחות האירנים והמיליציות הנאמנות לה כ-85 ק"מ מזרחה ושם הם נערכים.

הנסיגה הייתה התאום עם הרוסים תוך הבטחה ישראלית שלא לתקוף יותר מטרות אירניות בסוריה.

כמו כן הסכימה רוסיה כי לישראל תהיה יד חופשית לפעול נגד האירנים אם יפרו את ההסכמה ויצמצמו טווחים לעבר הגולן הסורי.

מקורות ערביים טוענים זה זמן כי אירן מקימה מערכי טילי קרקע-קרקע בעלי טווח של יותר מ-70 ק"מ מה שאומר כי ההסכמה האירנית לשמור מרחק של 85 ק"מ מגבול ישראל אינו אלא אחיזת עיניים.

יש הטוענים אף כי ישראל הודיעה לרוסיה כי לא תאפשר לשיירות נשק כבד וחדיש מאירן להגיע לידי החיזבאללה.

אם אכן הדיווחים על הסכמה אירנית-רוסית-ישראלית לגבי מיקומי הכוחות אכן נכונים הרי שישראל מאפשרת לאירן להתבסס חזק ומסיבי בסוריה דבר שיעמיד בפניה אתגרים קשים בעתיד וכמו כן ישראל מאפשרת לאירן להכין מערכי פעולה אפשריים נגד ירדן היות וכוחות אירנים וסורים כבר נמצאים על הגבול עם ירדן.

אין בסיס להסכמים עקיפים עם מדינה המצהירה,השכם והערב, על רצונה להשמיד את מדינת ישראל ואין לגבש תכנית פעולה סלחנית נגדה.

ויתורים היום משמעותם היחידה הוא מחיר דמים כבד מצד תושבי מדינה ישראל בעתיד!

 

כתיבת תגובה