ההונאה מאחורי השתלטות צבא סוריה על מעוזי דאעש בגולן הסורי הדרומי

כשהודיע צבא סוריה כי הוא עומד לתקוף את כל אזור דרום סוריה,מחוזות דרעא וקונייטרה , ולנסות לשחררם מידי כוחות המורדים ומיליציית ג'ייש חאלד בן ואליד-דאעש קונייטרה,העריכו כי הם יתקלו בהתנגדות עזה ביותר ויעלה להם ולבני בריתם השיעים בקרבנות רבים.

ארה"ב וסעודיה דאגו מבעוד מועד  לאספקת נשק כבד ונשק נ"ט מתקדם לידי המורדים כדי לאפשר להם לעמוד בפני מתקפות צוותי קרב חטיבתיים שהובאו לאזור.

אלא שהרוסים החליטו כי לא יהיה נכון לצבא סוריה להקיז דם רב משורות הצבא המדולדל בלאו הכי שלהם ועברו לטקטיקת לחימה של "אדמה חרוכה". לאמור, חילות האוויר של רוסיה ושל סוריה החלו במתקפות אוויר אכזריות וללא הבחנה על עיירות וכפרים תוך פגיעה בראש ובראשונה באזרחים. היקף הנפגעים בנפש בקרב האזרחים היה עצום או אז נתחוור להנהגת צבא הדרום של המורדים כי אם הם יתעקשו להלחם לא יישארו אזרחים לאחר שמאות אלפים מהם החלו לנוס לעבר גבולות ישראל וירדן.

בתיווך רוסי,וכנראה גם ישראל (כך לפחות רמז בכיר ישראלי) החליטו המורדים לעשות סולחה עם משטר אסד ומי שסירב התפנה צפונה למחוז אידליב.

לאחר שצבא סוריה קבל את השליטה על מחוזות דרעא וקונייטרה, מבלי כמעט שקיימו קרבות, החל הלחץ הצבאי על טריטוריית דאעש בגולן הסורי הדרומי.

דאעש הוציא לפועל מספר מתקפות התאבדות תוך גרימת אבדות נוראיות לצד הסורי והשיעי אך לבסוף סד"כ הכוחות העצום של צבא סוריה הכריע ואנשי דאעש הבינו כי גורלם נחרץ והעדיפו לעשות מו"מ על  המשך הישרדותם.

גם הפעם חזר תסריט "מחנה ירמוק" מדרום לדמשק ואנשי דאעש, לאחר שניהלו יומיים מו"מ סודי עם צבא סוריה , הסכימו לתת לצבא סוריה את השליטה על מפגש הגבולות עם ישראל וירדן תמורת האפשרות להתפנות לאזור המדברי באזורים המזרחיים של מחוז סוידאא'. ואכן אחרי יומיים של מו"מ החלו כ-400 לוחמי דאעש יחד עם משפחותיהם להתפנות ,רחוק מאור הזרקורים,ובסוד גמור, מזרחה.

לסוריה היה מאוד חשוב להפגין בפני העולם וישראל כי היא החזירה לידיה את השליטה לאורך כל גבול הגולן וגבול ירדן .

אלא שאסור לאיש לטעות! הצבא הסורי היה רחוק מכל יכולת להתמודד עם אנשי דאעש ולא רק שספג ממנו מכות כואבות ביותר אלא הושפל הרבה פעמים במתקפות נגד של דאעש שהוציא מיד הצבא הסורי שטחים שכבר נכבשו.

העברת מאות אנשי דאעש מזרחה לא פתר את בעייתם אלא רק שינה זירה.

כבר היום החלו כוחות דאעש שהתפנו מדמשק במתקפה רחבת היקף נגד שדה התעופה הצבאי הסורי-חולחולה בצפון מזרח מחוז סוידאא'.

כוחות דאעש שהתפנו מדמשק ומחוז קונייטרה עוד יגרמו למשטר אסד צרות רבות והוא עומד לשלם בדם יקר תמורת השגת מטרות פוליטיות כמו השתלטות על האזורים הסמוכים לגבול ישראל.

מפת הגולן הסורי תוך דגש על שטחם של דאעש:

 

 

 

 

כתיבת תגובה