שימו לב לדרום הגולן הסורי-משם תבוא הרעה! פרטים והערכות.

מאז שחלק מכוחות המורדים בדרום סוריה חתמו על הסכם הפסקת האש עם הרוסים תוך שהם מוסרים לרשות הצבא הסורי את כל השטח הגובל עם ירדן וכן את כל הנשק הכבד והאנטי טנקי שברשותם, היה ברור כי אז יופנה כל המאמץ הצבאי המתרכז כיום בדרום סוריה לעבר העיר דרעא ופרבריה המערביים וכן לעבר מחוז קונייטרה.

משטר אסד בשאיפה להשתלט על כל מרחב הגולן הסורי ולהיערך מחדש מול גבול ישראל.

צעדי ההכנה של צבא סוריה והמיליציות השיעיות-אירניות כבר נראים היטב בשטח והם נעשים במקביל למשא ומתן של הרוסים עם כוחות המורדים הנמצאים בשטח שממערב לעיר דרעא וכולל את העיירות:ניווה,צידא,חארה,ג'אסם ועוד.

כל הסימנים בשטח מצביעים כי זה רק עניין של זמן שהמורדים בדרום הגולן הסורי ייכנעו אף הם וימסרו את השטח לרשות צבא סוריה שיקדם שוב את הכוחות לקראת פריצה צפונה לעבר קונייטרה ומערבה לעבר השטח המפורז.

ישראל כבר הזהירה את אסד שכל כוח זר שיכנס לשטח המפורז-יושמד לאלתר.

האירנים ,המיודעים לאיום הישראלי, הורתה לכל כוחותיה במרחב להוריד את כל הסימנים המזהים את היחידות וללבוש מדי צבא סוריה וכן להתכנס במחנות שלהם ואכן הדברים בוצעו לקשה היום להבחין מי הוא כוח צבאי סורי ומי רק בלבוש צבאי סורי.

לשם הבנת המצב יש להביט בעיון ב-2 מפות.

*- מפת דרום סוריה בדגש מרחב מערב מחוז דרעא:

שימו לב לרצועה הצרה שכבש כוח משימה סורי שנע מדרום לדרעא לאורך גבול ירדן עד קו המגע עם השטח המצוי בשליטת ג'ייש חאלד בן ואליד (דאעש קונייטרה).

*- מפת אזור החיץ בין טריטוריית דאעש לגבול ישראל שרוחבו אינו עולה בקטע הסופי שלו  על כ-200 מטר ויש לו חשיבות להבנת ההמשך.

הכוחות הסורים והמיליציות השיעיות -אירניות נמצאים כרגע בשטחי כינוס בהמתנה לסיום המו"מ עם המורדים וקבלת כל שטח המגע עם המובלעת של דאעש. או אז בהסתערות בזק מכל הכיוונים הם יכריעו אותם ויאלצו אותם או לברוח לעבר שטח ישראל וירדן (שברור שלא תסכמנה לאפשר להם מעבר) או לחילופין להיות מושמדים.

מצגת  הערכות צבא סוריה לתקיפת מובלעת דעש בגולן הסורי הדרומי משלושה כיוונים 

 

בלחימה בין צבא סוריה ודאעש אין כמעט מצב של לקיחת שבויים. כל מי שנכנע הצד השני מוציא אותו להורג כמעט מיידית.

במובלעת דאעש בדרום הגולן יש עשרות אלפי תושבים שיש חשש שינוסו לעבר גבול ישראל . לעבר גבול ירדן אין להם מצב להגיע בגלל הטופוגראפיה התלולה שכמעט אינה עבירה.

ישראל גם לא תוכל למנוע מתקפה סורית-אירנית באזור מפגש הגבולות בדרום הגולן הסורי כי הוא נועד להשמיד את כוחות דאעש ויש לכך לגיטימציה בין לאומית מקיר לקיר וברור גם כי אירן תנסה לנצל סיטואציה זאת על מנת לפרוס אנשי מיליציות משלה מול גבול ישראל במסווה של חיילים סורים.

היום ביקר שר הביטחון הישראלי-ליברמן ברמת הגולן יחד עם עוד 4 מאלופי צה"ל ,יואל סטריק – מפקד פיקוד צפון, אמיר אבולעפיה – ראש אגף התכנון, יוסי בכר – מפקד הגייס המטכ"לי וכמיל אבו רוקון – מתאם פעולות הממשלה ביהודה, שומרון ורצועת עזה, כדי לסקור את השטח ולעשות הערכות מצב.

השתתפותו החריגה של מתאם הפעולות בשטחים בסיור זה העלה תהיות באשר להערכות המצב הקיימות בישראל שהצריכו את השתתפותו בסיור בגולן.

ככל הנראה ישראל מעריכה כי היא תאלץ להשתלט, בצורה כזאת או אחרת, על רצועת ביטחון מול גבול הגולן ומאות אלפי תושביה יהפכו לבעיה שישראל תצטרך להתמודד איתה.

הרבה הערכות מצב בישראל טוענות כי למעשה אין נוכחות אירנית ממשית מול גבול הגולן עם ישראל אך היום הצהיר  סגן מפקד משמרות המהפכה-חוסיין סלאמי בזאת הלשון: "הקמנו צבא איסלאמי בגולן (הגולן הסורי) בכדי להילחם בישראל ואשר ממתין להוראה להשמיד אותה".

למעשה המצב בגולן הסורי עומד בפני שינויים רדיקליים שיצריכו את ישראל לקבל החלטות קשות שישפיעו במשך שנות דור על הנעשה בכל גבולה הצפוני והמזרחי.

אסור להירתע! כל ויתור יהפוך בכייה לדורות!!

 

 

כתיבת תגובה