סוריה: מושל מחוז ואלוף בצבא סוריה חוטפים מכות מלוחמים הנאמנים לרוסיה

סוריה נראית היום באוסף מיליציות הפועלות עצמאית , כל אחת לפי מיטב האינטרסים שלהן או על פי מיטב האינטרסים של הספונסרים שלהם , משל היו שבטי ערב במקומות שכוחי אל שאין מורא שלטון במקום.

מושל דרעא ,שמונה לתפקידו על ידי משטר אסד , לואי חריטה, "لؤي خريطة" , יחד עם קצין בכיר מאוד מצבא סוריה , בדרגת אלוף, הוכו על ידי אנשי חטיבה 8 מדיוויזיה 25 כוחות מיוחדים מגייס 5 הסורית הנאמנה לרוסים והממומנת ומאומנת על ידם ,בבניין "ארמון החופש" –  قصر الحوريات בעיר דרעא, שם ממוקם מרכז הסולחה הזמני בין המשטר למורדים שמסכימים להעביר את נאמנותם לאסד, כך דיווח כתב רשת החדשות הסורית המקומית "ריכוז משחררי חווארן" – "تجمع أحرار حواران" הנאמנה לכוחות המורדים בדרום סוריה .

הכתב הסביר כי הסיבה לתקיפה של אנשי חטיבה 8 על מושל דרעא והקצין הבכיר באה לאחר עלבונות מילוליים חוזרים ונשנים של אנשי מיליציית אסד נגד האנשים שעומדים בתור מול המרכז על מנת להתחיל בתהליך הסולחה, כמו מה שנראה שחיילי צבא סוריה ניסו לעצור צעירים המועמדים לסולחה מול המרכז.

בעקבות התקיפה על בכירי משטר אסד הוכרזה כוננות גבוהה בשורות כוחות צבא סוריה באזור בניין "קצר חריטה". 

 

הרשת פרסמה בעמוד הפייסבוק שלה מספר תמונות שבהן נראים צעירים רבים ליד בניין ארמון חורייאת בעיר דרעא, מקום המרכז הזמני לעריכת סולחה בין המשטר למורדים לשעבר.

 

משטר אסד החל לנהל תהליך סולחה עם צעירים בערים ועיירות רבות בנפת דרעא, שזהו תהליך הסולחה השלישי מאז השתלטה המיליציה של אסד על המחוז לפני 5 שנים.

הסולחה כוללת את המבוקשים לשירות חובה ומילואים בשורות הצבא הנאמן לאסד, במסגרתו ניתנת למבוקש תקופת חסד של 6 חודשים להצטרפות לצבא מרצון, בעוד שהעריק מצבא סוריה מקבל חודש חסד להצטרפות, וכן מי שלא רוצה לשרת רשאי לקבל אישור נסיעה לעזוב את המחוז ולעבור למחוז המורדים – אידליב בצפון המדינה.

קרדיט: אוריינט ניוז   קרדיט לתמונות: רשתות חברתיות