הודו צפויה לצמוח כלכלית יותר מסין בתוך שנתיים

הארגון לשיתוף פעולה ופיתוח כלכלי חוזה שהצמיחה הכלכלית של הודו תעלה על זו של סין בשנים 2023 ו-2024, לפי רשת החדשות " CNBC ".

בדו"ח האחרון שלו על התחזית הכלכלית העולמית, הארגון הממשלתי שבסיסו בפריז צופה שהודו תרשום צמיחה כלכלית של 6 אחוזים ב-2023, לעומת 5.4 אחוזים של סין ו-4.7 אחוזים של אינדונזיה.

עם זאת, הארגון צופה צמיחה עולמית של לא יותר מ-2.7 אחוזים השנה, שלדבריו מייצג את השיעור השנתי השני הנמוך ביותר מאז המשבר הפיננסי העולמי של 2008, למעט שנת מגיפת קוביד 2020.

"מחירי אנרגיה נמוכים, אינפלציה כללית, הקלת צווארי בקבוק בצינורות האספקה, פתיחה מחדש של הכלכלה הסינית, יחד עם שיעור תעסוקה חזק הם כולם גורמים שתורמים להתאוששות הצפויה", אמרה קלייר לומברדלי, כלכלנית ראשית בארגון לשיתוף פעולה ופיתוח כלכלי.

"עם זאת, ההתאוששות תהיה חלשה בסטנדרטים קודמים", אמרה והוסיפה שקובעי המדיניות המוניטרית "הם עוד צפויים לדרך חתחתים".

הקבוצה, ארגון כלכלי בין-ממשלתי עם 38 מדינות חברות שהוקם ב-1961 כדי לעורר התקדמות כלכלית וסחר עולמי, אמרה כי מומנטום הצמיחה בהודו ב-2022 צפוי להימשך עד השנה.

 

הצמיחה הזו נובעת מייצור חקלאי גבוה מהצפוי והוצאות ממשלתיות חזקות, לפי הארגון, שהוסיף כי מדיניות מוניטרית רופפת במהלך המחצית השנייה של השנה הבאה תסייע להחזיר את מומנטום ההוצאות של משקי הבית.

הארגון גם צופה שהבנק המרכזי של הודו יתחיל בהורדות ריבית מתונות במהלך אמצע 2024. האינפלציה האזורית באסיה נותרה "מתונה יחסית", אמר הארגון לשיתוף פעולה ופיתוח כלכלי בדו"ח שלו.

הארגון הוסיף כי הפתיחה המחודשת של הכלכלה הסינית לאחר סיום מגבלות קוביד במהלך דצמבר האחרון צפויה להגביר את הביקוש בשאר אסיה.

כלכלנים ב-Nomura Financial Group כתבו ביום שני כי התנאים הפיננסיים העולמיים מצביעים על כך ש"הגיע הזמן של אסיה לזרוח. השלב מוכן לביצועים טובים יותר של אסיה בטווח הבינוני", אמרו אנליסטים בראשות רופ סובארמן.

"הסיכוי לצמיחה עולמית חלשה יותר והקרבה של העלאות ריבית עשויות לדרבן משקיעים לחפש הזדמנויות חדשות – אנו מאמינים שאסיה היא המתאימה ביותר", כתבו.

 

קרדיט: אלחורה