שרת האוצר של ארה"ב: כלכלת ארה"ב חזקה הודות לצריכה

שרת האוצר של ארה"ב, ג'נט ילן, אמרה היום, יום רביעי, כי האינפלציה בארה"ב יורדת למרות שחלק מהמגזרים מתמודדים עם האטה, וכלכלת ארה"ב חזקה לאור ההוצאה הצרכנית האקטיבית, אך אזורים מסוימים עדים להאטה, והוסיפה כי היא מצפה להמשך ההשתפרות  וירידה באינפלציה בשנתיים הקרובות.

מ-CNBC נמסר כי הבנקים עשויים להיתקל בקשיים בתחום הנדל"ן המסחרי ועשויים להיות עדים למיזוגים, אך יש נזילות בשפע המאפשרת לבנקים באופן כללי לעמוד בכל לחץ.

היא הוסיפה כי האינפלציה עשויה לרדת עם שוק עבודה יישאר חזק, וכי האבטלה כרגע היא בגובה של 4%, עלייה קלה לעומת 3.7% שנרשמו במאי.

"תמיד חשבנו ששיעור אבטלה של 4% הוא שוק עבודה חזק מאוד", אמרה ילן, "ברור שהאמריקאים מרגישים כאשר הם מוצאים עבודה במהירות".

לדבריה, הכלכלה האטה במקצת, והפחיתה את הלחץ על שוק העבודה, אך "עדיין יש לנו שוק עבודה בריא, העליות בשכר משמעותיות".

ילן אמרה כי חקיקה להעלאת תקרת החוב והפחתת הגירעון בארה"ב ביותר מ-1 טריליון דולר במהלך עשור תתמוך במאמצי הפדרל ריזרב להפחית את האינפלציה.

בתגובה לשאלה לגבי השקפתו של ג'פרי לאקר, יו"ר הדירקטוריון לשעבר בריצ'מונד, שאמר שהריבית הפדרלית הנוכחית בין 5% ל-5.25% תעלה ל-6% כדי לבלום את האינפלציה, אמרה ילן כי ההחלטה תינתן רק על ידי הפדרל ריזרב. (קרדיט: אלחורה)

קרדיט: الاقتصاد الامريكي