הבנק העולמי מזהיר מפני האטה חדה בכלכלה העולמית

הבנק העולמי פרסם תחזית הפסימית לכלכלה העולמית, במיוחד לאחר שתי החלטות של הבנק המרכזי האמריקני שצפויות להתפרסם בשבוע הבא, שיביע הערכה פסימית חדשה הנלחמת באינפלציה הגבוהה המתמשכת על רקע ההשלכות של מגיפת הקורונה והמלחמה באוקראינה, לפי הוושינגטון פוסט.

הבנק העולמי הזהיר בדו"ח שלו, ביום שלישי, כי הכלכלה העולמית מאטה משמעותית בשל השפעת הריבית הגבוהה על כלכלות מפותחות ומתפתחות כאחד, לפי העיתון.

העיתון הצהיר כי התחזיות העגומות הללו הגיעו ימים לאחר נטרול אחד האיומים על הצמיחה העולמית כאשר נשיא ארה"ב ג'ו ביידן חתם על חקיקה להעלאת תקרת החוב של ארה"ב ולמנוע מחדל קטסטרופלי אפשרי של הממשלה.

עם זאת, הבנק העולמי אישר שעדיין קיימים סיכונים נוספים, נוסף על פתיחתה מחדש של סין לאחר תום מדיניות "אפס קוביד", בעוד הכלכלה הגרמנית התכווצה במשך שני רבעונים רצופים עקב המיתון. גם בארצות הברית, שבה הצמיחה עדיין מדשדשת, רוב האנליסטים צופים כי הפעילות הכלכלית במדינה תרד בחודשים הקרובים, לפי העיתון.

 

ככלל, העיתון ציין כי הצמיחה העולמית צפויה לרדת השנה לקצב שנתי חלש של 2.1 אחוזים, ירידה מ-3.1 אחוזים ב-2022, ותישאר "חלשה" עד השנה הבאה, על פי התחזיות האחרונות של הבנק.

המשקיעים מתמקדים כעת בהערכות כמה עבודה נוספת הפדרל ריזרב והבנק המרכזי האירופי יצטרכו לעשות כדי לבלום את האינפלציה, שירדה מהשיא של השנה שעברה אך נותרה גבוהה.

בכירי הפד סימנו שהם עשויים לעצור, בפגישה בשבוע הבא, את העלאת ריבית על ההלוואות שהתרחשה ב-14 החודשים האחרונים בקצב המהיר ביותר מזה ארבעה עשורים, לפי העיתון.

העיתון טוען כי קובעי המדיניות האירופיים צפויים להעלות את ריבית המפתח בגוש האירו ברבע נקודת האחוז כשיפגשו בשבוע הבא.

העיתון הסביר שאם נגידי הבנקאים המרכזיים יעלו את הריבית יותר מדי, זה עלול לדחוף את ארה"ב או את אירופה למיתון. אבל אם לא יצליחו להעלות אותו מספיק, האינפלציה תמשיך לדרדר את רמת החיים. (קרדיט : אלחורה)

البنك الدولي: الاقتصاد العالمي يواجه عقدٌ ضائع وصعب.. والحل في تجنب تكرار الأخطاء

קרדיט: נבד מצר – نبض مصر