כמה עולה מטוס ה-F-15EX Eagle II המשודרג שישראל רוצה לקנות?

סמנכ"ל התפעול של בואינג, סטיב פרקר, אמר בשנה שעברה כי ה-F-15EX Eagle II המשודרג יעלה פחות מ-80 מיליון דולר, אך סגן נשיא בואינג פראט קומאר לא אישר את המחיר הזה למשלוחים העתידיים.

פרת קומאר אמר כי ההבטחה שניתנה ב-Royal International Air Tattoo, המופע הצבאי האווירי הגדול בעולם, ביולי האחרון חלה רק על קבוצת מטוסי הקרב של ההזמנה הראשונה. לדברי סגן הנשיא, אין עדיין מספרים אמיתיים מכיוון שהחוזה לא סוכם. אבל יש על זה "דיון מאוד פעיל" כרגע.

ככל הנראה, מחירו של ה-F-15EX יעלה, אך הוא יעלה פחות מ-106 מיליון דולר. לפני מספר שנים, חיל האוויר האמריקני העריך כי ה-Eagle II יתומחר ב-106 מיליון דולר ליחידה בשנת הכספים 2025. עם זאת, פראט קומאר מיהר להרגיע את כולם באומרו שהמספר הזה משקף את הלחץ שלאחר ה-COVID-19.

 

ראוי לציין כי באופן רשמי, הבטחתו של סמנכ"ל התפעול של בואינג לא מומשה. מטוס הקרב F-15EX Eagle II שפותח במסגרת חוזה האצווה הראשונה עלה 80.5 מיליון דולר ליחידה.

בתחילה רצה חיל האוויר האמריקני לרכוש 144 מטוסים, אך עם הזמן הפחיתו את ההזמנה ל-80 יחידות. עם זאת, חיל האוויר ציין את רכישתם של 24 מטוסי קרב נוספים מדגם F-15EX בבקשת התקציב שלו לשנת הכספים 2024.

כמה עולה ה-F-15EX Eagle II המשודרג?

קרדיט: דפנס ערביכ    קרדיט לתמונה: חיל האוויר האמריקאי