הוושינגטון פוסט: רוסיה ואיראן מתכננות לתקוף כוחות אמריקאים בסוריה

ה"וושינגטון פוסט" חשף הדלפות המצביעות על מעורבותן של איראן ורוסיה באספקת נשק ותוכניות למיליציות חמושות הנאמנות למשטר אסד שמטרתן לפגוע בכוחות האמריקאיים ולאלץ אותם לעזוב את סוריה. 

העיתון אמר שאיראן ובעלות בריתה בונות ומאמנות כוחות לשימוש בנשק חודר שריון בעוצמה גבוהה, שמטרתו לתקוף כלי רכב צבאיים אמריקאים ולהרוג חיילים אמריקאים. 

העיתון מעריך שהתקפות כאלה יהיו הסלמה של הקמפיין האיראני של שימוש במיליציות פרוקסי לשיגור טילים והתקפות מל"טים על כוחות ארה"ב בסוריה, ומטעני הנפץ החדשים יגדילו את מספר ההרוגים של צבא ארה"ב ויגבירו את הסיכוי לעימות צבאי עם איראן. 

העיתון חשף מאמצים חדשים ונרחבים יותר של מוסקבה, סוריה ואיראן לגרש את ארצות הברית מסוריה. 

העיתון ציין כי איראן והמיליציות שלה מתכוננות להגיב לתקיפות הישראליות, באמצעות פגיעה בבסיסי ארה"ב בסוריה, והמסמכים עוסקים בתכנון מערכה רחבה של מתנגדי ארה"ב, במטרה לבצע התקפות נגד הכוחות האמריקאיים.

המסמכים מתייחסים לפגישה שהתקיימה בנובמבר 2022 של גורמי צבא ומודיעין בכירים מרוסיה, איראן ומשטר אסד במטרה להקים מרכז תיאום לניהול המערכה, ללא אינדיקציות למעורבות ישירה של רוסיה בתכנון פיגועים, אך הם מראים תפקיד רוסי פעיל גדול יותר בתוכנית אנטי-אמריקאיות רחבה יותר.

הדיווח הצביע על כך שבחודשים האחרונים שלאחר הדלפת המסמכים, רוסיה עסקה בפרובוקציות חדשות נגד כוחות ארה"ב, כולל הפרת הבנות האוסרות לטוס מעל בסיסים אמריקאים. 

إيران تخطط لتصعيد هجماتها ضد القوات الأمريكية في سوريا | 1

 

קרדיט: בלדי ניוז    קרדיט לתמונה: ערבי פוסט