קצין איראני בכיר רומז: אנחנו מזרימים מערכות הגנ"א מתקדמות לסוריה

הפקיד לעניינים בינלאומיים במשרד ההגנה האיראני ובכוחות המזוינים, תא"ל חמזה קלנדרי, חשף כי איראן מחזקת את ההגנה האווירית של כוחות המשטר בסוריה, בדרכים שונות, כדי לאפשר לה להתמודד עם איומים.

תא"ל קלנדרי אמר בראיון לסוכנות הידיעות פארס: "המשטר הסורי מחזיק ביכולות הגנה מפני טילים והגנה אווירית, אך אנו עדים למגוון רחב של איומים נגדו… הצהרנו בגלוי כי אנו מבקשים לחזק את מערכות ההגנה האווירית הסורית בדרכים שונות".

הוא הסביר כי "שיתוף הפעולה והתמיכה הללו יכולים להיות בצורה של עדכון ציוד מסוים, כמו גם שינויים בציוד ובנשק הקיימים" של המשטר בסוריה.

תא"ל קלנדרי אמר כי "תם עידן הפגע וברח. אם הציונים יפעלו, עליהם להמתין לתגובה קשה והרסנית מצד הכוחות המזוינים של הרפובליקה האסלאמית של איראן והכוחות הנלווים לה ובעלות בריתה במדינות שונות. "

مسؤول الشؤون الدولية بوزارة الدفاع وإسناد القوات المسلحة الايرانية العميد حمزة قلندري

קרדיט: פארס

 

בתשובה לשאלה על סוג המערכות שיסופקו למערכת ההגנה האווירית הסורית, אמר: "נעשים מאמצים לחיזוק יכולות ההגנה האווירית שלה באמצעות שימוש במערכות שונות, לרבות כאלו לטווחים בינוניים וארוכים, אשר יפורסמו במועד המתאים."

ב-10 במאי, הביע שר ההגנה האיראני ותמיכה בכוחות המזוינים, תת-אלוף מוחמד רזא אשטיאני, במהלך פגישה עם הרמטכ"ל הסורי האלוף עבדול כרים מוחמד איברהים שביקר באותה עת באיראן, את נכונותה של טהראן לסייע בפיתוח התשתית לתעשיות הביטחוניות של כוחות המשטר בסוריה, 

במהלך השנים האחרונות פתחה ישראל במאות תקיפות אוויריות בסוריה, אשר כוונו לאתרים של כוחות המשטר, מטרות איראניות ואחרות של מיליציית "חיזבאללה" הלבנונית, לרבות מחסני נשק ותחמושת.

ישראל ממעטת לקחת אחריות על תקיפות בסוריה, אך היא חוזרת ואומרת כי היא תמשיך להתעמת עם מה שהיא מתארת ​​כניסיונותיה של איראן לבסס את נוכחותה הצבאית שם.

مصادر إيرانية: طهران بصدد تسليم نظام الأسد منظومة خرداد الدفاعية

קרדיט: איראן אינסיידר