ארה"ב העבירה לכוחותיה בסוריה מערכות טילי HIMARS לתגובה נגד המיליציות

סוכנות אנאדולו דיווחה כי ארצות הברית של אמריקה סיפקה לכוחותיה בסוריה את מערכת טילי ההימארס, כדי להתמודד עם התקפות פוטנציאליות של מיליציות איראניות באזור.

מקורות של הסוכנות הטורקית מסרו כי צבא ארה"ב שלח את מערכת "HIMARS" במהלך הימים האחרונים לכוחותיו המוצבים בסמוך לשדות הנפט בנפת דיר א-זור, בצפון מזרח סוריה, והוסיפו כי המערכת נשלחה לבסיסי ארה"ב באזור שדות הנפט אל-עומר וקוניקו.

המקורות הסבירו כי "מטרת שליחת המערכת היא להתמודד ביתר הצלחה עם התקפות והפגזות אפשריות של קבוצות המזוהות עם איראן בגדה הנגדית של נהר הפרת, העובר במרכז דיר א-זור".

סוכנות אנאדול ציינה שב-16 במאי, צבא ארה"ב ערך אימונים לאנשי "הכוחות הסוריים הדמוקרטיים" בהפעלת טנקים מסוג לא ידוע, והפעלת טילי נ"ט "TOW" מתוצרת אמריקאית.

أمريكا تنشر منظومة صواريخ "هيمارس" شرقي سوريا.. زوّدت بها قواتها المتمركزة  قرب حقول النفط

קרדיט: ערבי פוסט

התקפות על בסיסי ארה"ב

מיליציות איראניות תוקפות את כוחות ארה"ב ובסיסיהם בסוריה באמצעות מל"טים חמושים, האחרון שבהם היה ב-23 במרץ, כאשר רקטות פגעו בבסיסי אל-עומר וקוניקו, הרגו אחד ושישה נפצעו בקרב הכוחות האמריקאיים.

בסוף מרץ האחרון הודיע ​​משרד ההגנה האמריקני על תגבור כוחותיו הצבאיים במזרח התיכון, בעקבות סדרת התקפות על כוחות ארה"ב בסוריה שיוחסו למיליציות חמושות המזוהות עם איראן.

דובר הפנטגון פיל ונטורה אישר את מחויבותה של ארצו "לתמוך במשימה הראשית שהיא להביס את דאעש בסוריה לצד הקואליציה הבינלאומית", ואת נכונותה "להגיב למגוון מצבי חירום במזרח התיכון במידת הצורך".

כוחות אמריקאים בסוריה

לאחר תבוסת ארגון " המדינה האסלאמית " (דאעש) במרץ 2019, צמצמה ארצות הברית את הסד"כ שלה בצפון מזרח סוריה לכ-900 חיילים, באזורים שבשליטת "הכוחות הסוריים הדמוקרטיים" באל-חסכה, א-רקה ודיר א-זור, שמשמעותו שהמשימות שלהם עברו מתמיכה קרבית לתמיכה לוגיסטית, אימונים ועוד, סוג של תמיכה בפעולות "לוחמה בטרור".

ישנם   יותר מ-7 בסיסים ומרכזים צבאיים אמריקאים בנפת אל-חסכה, בצפון מזרח סוריה, כשהגדולים שבהם נמצאים באזור הכפרי של רומאילן והעיר אל-שדאדי, בנוסף לנוכחותם של בסיסי צבא ארה"ב באזורים הכפריים של דיר א-זור, כמו גם בסיס אל-תנף בדרום מזרח סוריה, שהותקף שוב ושוב על ידי מל"טים וטילים של המיליציות השיעיות הנתמכות ע"י איראן .

קרדיט: סוריה טי וי