המודיעין הרוסי: סעודיה,האמירויות ומצרים ישחקו תפקיד בולט בשיקום סוריה

ראש שירות הביון החוץ הרוסי, סרגיי נרישקין, אמר כי סעודיה, איחוד האמירויות הערביות ומצרים "מתכוננות למלא תפקיד בולט" בתהליך השיקום בסוריה.

בהצהרות שדיווחה הסוכנות הרוסית "טאס", האשים הבכיר הרוסי את ארצות הברית בשיבוש הנורמליזציה של יחסי המשטר הסורי עם מדינות ערב, והוסיף כי היא "שונאת את המגמות החיוביות בסוריה, שהתרחשו הודות למאמצים הפעילים של רוסיה ומדינות אחרות ידידותיות למשטר הסורי, והובילו להחזרתו של אסד לחבר הלאומים של מדינות ערב בהשתתפות בפסגה הערבית בג'דה.

נרישקין הדגיש כי "הבנייה המחודשת אמורה להתחיל כעת בסוריה, בהשתתפות פעילה של העולם הערבי", וציין כי "סעודיה, איחוד האמירויות ומצרים מתכוונות למלא תפקיד בולט בתהליך זה".

הגורם הרוסי הצהיר כי "יש הרבה שינויים במזרח התיכון המנוגדים לרצונותיה של ארצות הברית, כולל תמיכת רוסיה, הרוב הערבי ומדינות נוספות בעולם בשיקום בסוריה".

دولة عملاقة تستعد لإعادة إعمار سوريا - قناة العالم الاخبارية

קרדיט: אלעאלם

שיקום סוריה

נושא השיקום בסוריה זוכה להתנגדות נחרצת של הקהילה הבינלאומית, המחייבת את התחלת התהליך כדי להגיע לפתרון מדיני בהתאם להחלטת מועצת הביטחון מס' 2254, וארה"ב, האיחוד האירופי ובריטניה מטילות סנקציות על כל מי שמשתף פעולה עם המשטר הסורי, כולל המוסדות הממשלתיים והפרטיים שלו ואישים פוליטיים בכירים ובכירי הצבא ואנשי העסקים הקרובים אליו.

ובעוד שלמדינות ערב אין עמדות רשמיות עקרוניות בנוגע לתחילת פעולות השיקום בסוריה, לעומת זאת, עוזר המזכ"ל של הליגה הערבית, חוסאם זכי, הצהיר במהלך התייעצויות הליגה בנוגע להחזרת המשטר הסורי לארגון כי "כל מדינות ערב מבינות שיש סנקציות אמריקאיות מקיפות וקשות". הוא ציין כי "הוא לא מצא אף גורם שרוצה להתנגח עם ארה"ב בנושא זה".

שיקום סוריה הוא יעד אסטרטגי עבור מדינות רבות באזור, ביניהן איראן, רוסיה, סין ואיחוד האמירויות, והחברות שלהן מתחרות על הזכייה בו, ושעלותו נאמדת בכ-900 מיליארד דולר, והנתון הזה הוא הגדול ביותר בהיסטוריה המודרנית.

albylad.com - إعادة إعمار سوريا والمعضلة الإسرائيلية

קרדיט: סוריה טיוי   קרדיט לתמונה: אלבילאד