סין מצפה ל-65 מיליון מקרי קורונה חדשים מידי שבוע

כשיועץ הבריאות הראשי של סין חזה בשבוע שעבר שמדינתו תהיה עדה לשיא חדש במקרי קורונה, שיגיע ל-65 מיליון מקרים בשבוע בסין עד החודש הבא, כמה מומחי בריאות השמיעו אזעקה.

סין עומדת בפני גל חדש של קוביד-19 עקב גרסה חדשה שהופיעה בחודש שעבר, הנקראת "XBB". 

האפידמיולוג Zhong Nanshan, מומחה למחלות בדרכי הנשימה, היה בין הראשונים שאישר שהנגיף החדש עובר בקלות מאדם לאדם, כמעט שישה חודשים לאחר שבייג'ין סיימה בפתאומיות את אסטרטגיית "אפס קוביד" הקפדנית שלה. 

מאז המעבר למדיניות "לחיות עם הנגיף" בתחילת דצמבר, המרכז הסיני לבקרת ומניעת מחלות הפסיק לעדכן את מספר הנדבקים השבועיים. אבל ההקלה הפתאומית  הובילה גם ל-37 מיליון נידבקים חדשים ליום, שבועות לאחר מכן. 

الصحة العالمية: متحور "إكس.بي.بي.1.5" قد يكون وراء زيادة إصابات كورونا

קרדיט: אלביאן

 

בינואר, מומחים אמרו שהם מאמינים שכמעט 80% מאוכלוסיית סין המונה 1.4 מיליארד כבר נדבקו.

גל חדש של נדבקים החל באפריל, אבל הפעם עם הנגיף בגרסה החדשה, XBB, שהמודלים של ד"ר צ'ונג חשפו, צפויה לגרום ל-40 מיליון נדבקים בשבוע עד מאי, ואז לעלות ל-65 מיליון ביוני. 

ובעוד שגורמי הבריאות הסיניים העריכו שהגל הגיע כבר לשיאו באפריל, מספר הנדבקים החדשים שנרשמו בין ה-15 ל-21 במאי גדל פי ארבעה תוך ארבעה שבועות.

מגזין "טיים " מצטט את יאנג'ונג הואנג, עמית בכיר לבריאות עולמית במועצה ליחסי חוץ, שאמר כי "למרות שרק בדיקות המוניות יכולות לזהות את היקף המחלה, האוכלוסייה זכתה לחסינות מסוימת מהגל הקודם". 

"פקידי בריאות הציבור מנסים להמעיט בחומרת הגל השני הזה. נראה שהסינים למדו לחיות עם הנגיף", מוסיף הואנג.

 

אפידמיולוגית מאוניברסיטת דיקין באוסטרליה, קתרין בנט, מאמינה שהגל החדש "בודק את יעילות החיסונים של סין", והוסיפה כי בייג'ין חייבת להבטיח עדכון לחיסונים החדשים. 

"עם המשך התפשטות הנגיף בסין יחד עם היחלשות החסינות הכללית, עדיין קיימת אפשרות שיצוץ תת-וריאנט חדש ומסוכן יותר, אם כי הסבירות נמוכה בהרבה כעת", מזהיר בנט. 

לדברי בנט, המוטציות האחרונות לא נבדלו בהרבה בהרכב הגנטי מהוריאנט של Omicron, וציינה שתסמיני הזיהום פשוטים יחסית, מה שהיא מחשיבה כאינדיקטור מרגיע משהו. 

אבל הגורם השני המשפיע על התחזית לעתיד המגיפה בסין הוא נכונותה לחלוק מידע, על פי מומחים. 

 

החוקרים סקפטיים לגבי המספרים הרשמיים שהודיעה ממשלת סין על אנשים עם קורונה. 

נתונים עדכניים על מספרי הלוויות שנערכו בסין בתקופה שבין אוקטובר לדצמבר 2022 העלו ספקולציות כי המדינה עדיין לא קבעה את היקף התפשטות ההדבקה האמיתית בגל הראשון.

וינסנט פאנג, עוזר פרופסור במכללת Duke-NUS לרפואה בסינגפור, אמר ל-TIME. נתונים על התפשטות והשפעה של COVID-19 יהיו שימושיים רק אם הם ישותפו עם אחרים בפלטפורמה גלובלית, כך שמדינות יוכלו לבצע הערכת סיכונים משלהן, תוך הבנה כי "מחלות זיהומיות אינן יודעות גבולות גיאוגרפיים. אף אחד לא יהיה בטוח עד שכולנו נהיה מוכנים ובטוחים."

ينتشر بشكل واسع وقادر على تجاوز المناعة .. متحور إكس بي بي يشغل العالم -  YouTube

קרדיט: אלחורה   קרדיט לתמונה: רשתות חברתיות