המכה הקשה ביותר מאז 2016 : חוסל מפקד הכוחות המיוחדים הרוסים בסוריה

מקורות רוסים יודעי דבר גילו כי לפני יומיים נהרג מפקד הכוחות המיוחדים הרוסים בסוריה – אל"מ אולג ויקטורוביץ' לאחר שהחפ"ק בו שהה, בהרי מחוז לטקיה , באזור הנקרא אלג'ב אלאחמר ספג הפגזה ארטילרית כבדה מצד המיליציות הסוניות הלוחמות הפועלות מאזורים שבמחוז אידליב, מזרחית ללטקיה. לדברי המקור זאת המכה הקשה ביותר שסופגת הנוכחות הצבאית הרוסית בסוריה מאז שנת 2016. 

רשתות חברתיות רוסיות אף העלו את דברי ההספד שפרסמה עיר מולדתו של ההרוג.

ההספד:

הנהלת המחוז המוניציפלי של פודפורוז'יה מדווחת בצער כי בעת ביצוע תפקידי פיקוד ברפובליקה הערבית הסורית, מת בן ארצנו, קולונל אולג ויקטורוביץ'.

אולג ויקטורוביץ' נולד ב -19 באוגוסט 1973 בפודפורוז'יה.
בשנת 1994 סיים את בית הספר הגבוה לפיקוד במוסקבה. הוא התקדם בסולם הפיקוד ממפקד צוות קרב לסגן מפקד גדוד ייעודי נפרד.
בשנת 2006 סיים את לימודיו באקדמיה לנשק משולב של הכוחות המזוינים של הפדרציה הרוסית. הוא השתתף במבצעים צבאיים ברפובליקה הצ'צ'נית, בדרום אוסטיה, וברפובליקה הערבית הסורית.
מאז 2020 הוא עמד בראש המחלקה לשימוש ביחידות הכוחות המיוחדים בבית הספר הגבוה לפיקוד מוטס של משמרות ריאזאן.
מאז דצמבר 2022, הוא מבצע משימות מיוחדות ברפובליקה הערבית הסורית. בלילה שבין 25 ל-26 במאי 2023, הוא מת בעת מילוי תפקידו הפיקודי.
אולג ויקטורוביץ' נהנה מסמכות וכבוד ראויים מהכפופים לו והוא היה אחראי בתפקידו הצבאי. היו לו תכונות מוסריות אישיות גבוהות.
על שירות ללא דופי הוענק לו אות מסדר האומץ, עיטור המסדר "על כבוד לארץ המולדת", עיטור "על אומץ", עיטור סובורוב, אות מסדר "על כבוד צבאי", מדליה על שרות ממדרגה ראשונה למולדת וכו'.

אנו מביעים את תנחומינו הכנים ביותר לקרובים ולחברים של Pechevisto O.V.
זכרו יישאר בליבנו לעד.

אל"מ ויקטורוביץ':

תמונה

קרדיט: רשתות חברתיות