הטליבן מדברים פרסית מדוברת: "נכבוש את טהרן אם איראן לא תיסוג"

הטליבאן ואיראן החליפו אתמול, שבת, אש כבדה על גבולות הרפובליקה האסלאמית עם אפגניסטן, מה שהוביל להסלמה במתיחות המתגברת בין שתי המדינות על רקע מחלוקת על זכויות המים.

עבודות הקמת הסכר של הטאליבן שקומם את האיראנים:

תמונה

קרדיט: רשתות חברתיות

 

סוכנות הידיעות האיראנית הרשמית (IRNA) ציטטה את סגן מפקד המשטרה האיראנית, הגנרל קאסם רזאי, המאשים את הטליבאן בפתיחה באש בשבת בבוקר על הגבולות של מחוז סיסטן ובלוצ'סטן והפרובינציה האפגנית נימרוז. סוכנות IRNA אמרה כי איראן הסבה "אבידות כבדות בנפש ונזק גדול" לתוקפים.

חברת התקשורת "הלבש", המדווחת על נושאים הנוגעים לבאלוצ'ים במחוזות סיסטן ובלוצ'סטן, בעלי הרוב הסוני, ציטטה את תושבי האזור שאמרו כי הלחימה התרחשה ליד מחוז קאנג בנימרוז. היא הוסיפה כי כמה אנשים באזור נמלטו מהאלימות.

סרטונים שפורסמו באינטרנט, כביכול מהאזור, כללו קולות של ירי מקלעים מרחוק. מאוחר יותר פרסם Halvvash תמונה של מה שנראה כשרידים של פצצת מרגמה, ואמר כי "נעשה שימוש בנשק כבד ובפצצות מרגמה". סרטון מאוחר יותר מהלבש מציג לכאורה כוחות איראנים יורים במרגמה.

"משמר הגבול האיראני יגיבו בנחישות לכל תוקפנות בגבולות, והרשויות האפגניות הנוכחיות חייבות להיות אחראיות על פעולותיהן הבלתי מדודות המנוגדות לעקרונות הבינלאומיים", סוכנות הידיעות של איראן ציטטה את שאמר מפקד המשטרה האיראנית הגנרל אחמד רזה.

ההתנגשות מגיעה כאשר נשיא איראן אברהים ראיסי, מוקדם יותר החודש, הזהיר את הטליבאן מפני הפרת זכויות המים של איראן ביחס לנהר הלמנד. דבריו של ראיסי מייצגים כמה ממהחששות ארוכי השנים שלו לגבי המים באיראן.

בימים האחרונים פרסמו חשבונות פרו-טליבאן באינטרנט גם סרטון עם שיר הקורא לשר ההגנה בפועל, מולה מוחמד יעקוב, להתייצב מול איראן. מולה יעקוב הוא בנו של מולה מוחמד עומר, המנוח המייסד של הטליבאן.

כמו כן מאיימים הטליבן לכבוש את טהרן אם איראן לא תיסוג מעמדותיה התוקפניות כלפיהם. 

קרדיט: דפנס ערביכ