הפיקוד הרוסי בסוריה ניתקו את הקו האדום עם ישראל "מסיבות טכניות"

הכוחות הרוסים הפסיקו את פעולות התיאום במסגרת הסכם "הקו האדום" עם הכוחות הישראלים הפועלים מעל סוריה, מסיבות טכניות, לפי מקור דיפלומטי מערבי.

העיתון "אל-ג'רידה" ציטט את המקור שאמר כי רוסיה השעתה את העבודה עם הקו האדום ,כביכול, עם ישראל, שהוא קו תקשורת ביטחוני לתיאום צבאי ביניהם בסוריה, ומקשר בין הבסיס הצבאי הרוסי חמיימים בסוריה עם פיקוד המטה הכללי הישראלי. 

הגורם אומר כי פיקוד הצבא הישראלי לא הצליח לבסוף להתחבר לקו האדום, שנשיא רוסיה ולדימיר פוטין וראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו הסכימו לפתוח לפני מספר שנים על מנת למנוע תאונות בין שני הצדדים, ולהימנע מפגיעה בכוחות או ציוד רוסי במהלך הפצצה ישראלית בסוריה. 

המקור, שלא חשף את זהותו, אמר לעיתון כי ישראל ביקשה הבהרות משגריר רוסיה, אנטולי ויקטורוב, שהודיע ​​לה כי הקו מנותק מסיבות טכניות.

הוא הסביר כי למרות הבטחותיו השקטות של השגריר הרוסי שאין החלטה מדינית או ביטחונית מאחורי סגירת הקו, התקשורת בין שני הצדדים מנותקת כבר יותר משלושה שבועות.

 

הוא הוסיף כי ישראל נאלצה לבצע שתי תקיפות בתוך שטח סוריה מבלי ליידע את הכוחות הרוסים בסוריה, כפי שהיה בשנים קודמות, אז ישראל הודיעה לצבא הרוסי על מיקומי התקיפות שלה בסוריה מספר דקות לפני כן, מה שאיפשר למוסקבה. לזוז אך גם לא להשפיע על יעילות ההתקפות. 

הגורם אישר כי השלטונות הישראליים החלו לקחת בחשבון אפשרות של תגובה רוסית להתקפותיה בסוריה, או אפילו מטוס הקרב הישראלי ש"סומן" על ידי רוסיה בעודו באוויר.

הוא ציין כי הצבא הישראלי כבר שינה את פרוטוקול התקיפה, נמנע מהפצצות ישירות מעל שטח סוריה והפצצות מהים או מהגולן, והטייסים הישראלים החלו לנקוט בשיטות התחמקות, באמצעות שיגור טילים מזויפים כדי שישוגרו לעברם טילי נ"מ סוריים, ולאחר מכן לבצע את התקיפה.

קרדיט: בלדי ניוז