קונטרה לאיראן: גם האמירויות מקימה מיליציה חמושה במזרח סוריה

לרשת החדשות הסורית –  Nahr Media נודע ממקורות פרטיים כי אנשי ביטחון סורים נפרסו במהלך הימים האחרונים בעיר אל-מיאדין ובאזור הכפרי שלה, מזרחית לדיר א-זור, כדי לגייס צעירים.

המקור אמר כי המשימה של הנציגים היא לגייס כמה שיותר אנשים מאל-מיאדין והכפריים שלה לטובת הקמת מיליצייה חמושה בשם "משמרות המדינה" – “حرّاس الدولة” שתקבל את המימון והתמיכה של  איחוד האמירויות.

המקור הוסיף כי השכר החודשי של לוחם-מתנדב במיליצייה יהיה 200 דולר אמריקאי. הנציגים המגייסים לא חשפו בפני המתנדבים את יעד הצבתם, בין אם זה יהיה בסוריה או מחוצה לה.

ראוי לציין כי מספר לא מבוטל של צעירים נרשמו ומסרו את הפרטים שלהם לנציגים, בתקווה לשכר גבוה יחסית למשכורות המופצות בין המיליציות של כוחות אסד או המיליציות האיראניות. 

 

הערה ברקע הידיעה: עדיין לא ברור אם היוזמה של האמירויות היא מטעם האמריקאים שכבר הצהירו , לפני כמה ימים על כוונתם להקים מיליציה משלהם במזרח סוריה ( מלבד המיליציה שבתמיכתם הפועלת במחנה האמריקאי באלתנף) או מטעם הליגה הערבית שקבלה את סוריה בחזרה , מתוך כוונה לעזור לאסד להשתלט בחזרה על מזרח סוריה הכבושה על ידי המיליציות האיראניות בצורה אינטנסיבית ביותר.

קרדיט לתמונה: נהר מדיה