"כל אורך גבול הגולן נמצא תחת שליטה מלאה של הפיקוד האיראני". האמנם?

אלמונים התנקשו היום, יום שישי, 26 במאי, במפקד בכיר בדיוויזיה 4 של צבא סוריה באזור הכפרי הצפוני של מחוז דרעא. 

באתר האופוזיציה של דרום סוריה – Free Horan Gathering דווח כי אלמונים תקפו מפקד בדיוויזיה 4, חאפז עיד אל-פלאח ורג'ב אל-פלאח, בעיר אלצנמין, צפונית לדרעא, והרגו את חאפז עימאד אל-עיד אל-פלאח ופצעו את רג'ב חליל אל-ריפאי. 

האתר ציין כי המפקד, "אל-פלאח", השתתף מוקדם יותר במתקפה הגדולה של צבא סוריה על העיר אלצנמין  בשנת 2020, ולאחר מכן נפצע באורח קל במהלך העימותים, והסביר כי יש לו קשר הדוק עם מפקד מיליציית אל-ע'ית',ميليشيا الغيث , תת-אלוף ע'יאת' דלה – غياث دلّة.

תת-אלוף ע'יאת' דלה היה בעבר מפקד חטיבה 42 שריון של דיביזיה 4 שריון בפיקודו של האלוף מאהר אלאסד. קצין זה נחשב לכוכב עולה בצבא סוריה ומקורב מאוד למאהר אלאסד. הוא מסייע לדיביזיה 4 לא רק בדיכוי המרד הסורי אלא גם מקורב מאוד לאיראנים ומסייע לחיזבאללה בשינוע והפצת הסמים לכל אורך מחוזות קונייטרה ודרעא , המגבילים לגבול עם ישראל, בואכה הגבול הירדני ומשם למדינות המפרץ . 

תושבי מחוז דרעא עדים לניסיונות חיסול על בסיס יומי ברובשהוכשרו על ידי אחד המפקדים היותר מקצועיים של צבא סוריה. הערים והעיירות, למרות שליטתם המוחלטת של כוחות צבא סוריה בו במשך שנים, והתושבים מאשימים את כוחות המשטר ואת המיליציות האיראניות שהם עומדים מאחורי ההתנקשויות. (קרדיט: בלדי ניוז)

 

הערה ברקע הכתבה:

לאחר שכוחות צבא סוריה כבשו מחדש את כל דרום סוריה והאזורים הגובלים עם ישראל , ואחרי שהפיקוד הצבאי הרוסי בסוריה , שמרכזו בבסיס האוויר חמימים בצפון מערב המדינה , ניתק מגע עם דיביזיה 4 ומנע ממנה חידוש הציוד הצבאי המתקדם שהיה ברשותה שנשחק בלחימה בכל רחבי סוריה , סד"כ הטנקים בדיביזיה, שעמד בשיאו ב-4 חטיבות טנקים בתקן מלא , עבר דיביזיה 4 רה-אירגון מחדש שהתבסס על "מתנדבים שיעים שהובאו על ידי איראן לאזור והולבשו במדי צבא סוריה כדי למנוע תקיפתם על ידי ישראל ,הפועלת נמרצות בשנים האחרונות נגד הנוכחות האיראנית ליד גבולה.

חטיבת השריון הסורית 42 בפיקודו של ע'יאת הפכה באחת למיליציה של לוחמים , סורים ושיעים זרים כאחד,  ועצם נוכחותה כרגע ליד גבול ישראל , מהווה איתות לישראל כי משטר אסד מסייע לאיראנים להקים כוח לוחם מאומן ליד גבול ישראל למרות כל ההבטחות, בעיקר מצד הרוסים , להרחקת האיראנים מקרבת הגבול עם ישראל. 

כיום, לאור שיתוף הפעולה הצבאי ההולך ומתהדק בין רוסיה ואיראן , ואספקת נשק ותחמושת איראנים לצבא הרוסי הנלחם באוקראינה, נראה כי התבססות המיליציות האיראניות לאורך גבול ישראל הולך ומתגבר.

לאור המידע שמגיע מהצד הסורי , 2 חטיבות הקו של הצבא הסורי , חטיבה 90 , וחטיבה 61 ששוקמה , והחליפה את חטיבה 112  (דיויזיה 5), הם נמצאים כיום , למעשה, תחת פיקוד חיזבאללה ואיראן ומתפקדים ככוח תצפית קדומני האוסף מודיעין שטח ומודיעין אלקטרוני ממדינת ישראל.

למעשה אין היום יחידה של צבא סוריה ,לאורך גבול הגולן, שאינה משתפת פעולה , בפעילותה היומיומית , עם איראן. 

אפשר להגיד היום , כמעט בפה מלא, " גבול הגולן, לכל אורכו, ממפגש הגבולות הצפוני ועד מפגש הגבולות הדרומי, נמצא תחת שליטה מלאה של הפיקוד האיראני בסוריה".

כל המאמצים הישראלים , כולל השלכת מנשרים לחיילים הסורים שלא לשתף פעולה עם האיראנים וחיזבאללה, נראה כלא יעילים בעליל , ואם לא ינקטו צעדים צבאיים קשים יותר, הרי שההיסטוריה הקצרה הוכיחה כי הנוכחות האיראנית רק תלך ותגבר מאוד.

לא לזה פיללנו!!

 

סד"כ צבא סוריה מול גבול הגולן נכון לשנת 2019: