מגזין אמריקאי: חיזבאללה מאמן בסוריה לוחמי מיליציות לפגיעה באמריקאים

אתמול, יום שישי, 26 במאי, חשף מגזין אמריקאי אימונים חדשים של מיליציית חיזבאללה הלבנונית בבסיס חיל האוויר הצבאי הסורי אלדמיר –  الضمير, צפונית מזרחית לבירה דמשק, במטרה לפגוע בכוחות אמריקאים בסוריה.

לפי ה-American Long War Journal, מי שמכונה "יחידת הגולן" – "وحدة الجولان" שתחת פיקודו של חיזבאללה הלבנוני עורכת אימונים בבסיס אלדמיר, הממוקם 45 ק"מ צפונית מזרחית לבירה דמשק, במטרה לתקוף כוחות אמריקאים בצפון מזרח סוריה.

האתר חשף כי בראש היחידה עומד מפקד בחיזבאללה, מוסא עלי דקדוק – موسى علي دقدوق, שסווג ברשימת הטרור על ידי ארצות הברית, בשל תפקידו בגיבוש ותמיכה במיליציות המזוהות עם איראן, האחראיות להריגת חיילים אמריקאים בעִירַאק.

نائب كردي: ضغوط إيرانية وراء تبرئة دقدوق

 

דקדוק נחשב לאחד המפקדים החשובים ביותר של חיזבאללה ויועץ בכיר למפקד מיליציית אסאייב אהל אל-חק – عصائب أهل الحق  ומפקדה קאיס אל-חזעלי – قيس الخزعلي בעיראק. הוא נעצר על ידי כוחות אמריקאים בבצרה, עיראק, ב-20 במרץ 2007 , יחד עם קאיס אל-ח'זאלי ואחיו לאית' אל-ח'זאלי. 

דקדוק תרם להקמתן של מיליציות איראניות נוספות, כמו חיזבאללה עיראק – كتائب حزب الله, שנמצאת ברשימות אירגוני הטרור של ארצות הברית מאז 2008.

בשנת 2007 עצר צבא ארה"ב את דקדוק, לאחר 11 חודשים הוא הועבר לבית מעצר בצד העיראקי, לפני ששוחרר ב-2012, לאחר שזוכה מאשמת טרור. הוא שוחרר ולאחר מכן חזר ללבנון והוטל עליו להכשיר את הכוחות המיוחדים של חיזבאללה.

ב-2019 צה"ל טען כי דקדוק מפקד על "יחידת הגולן", תשתית צבאית שפעילה בדרום סוריה, ושמטרתה להקים שם מיליציה נגד ישראל באחריות חיזבאללה, בחסות המשטר הסורי ונתמכת על ידי איראן.

إسرائيل: القيادي في 'حزب الله' علي دقدوق المتهم بقتل جنود اميركيين ينشط في  الجولان | النهار

קרדיט: בלדי ניוז     קרדיט לתמונות: א-נהאר