הערכה:האש הסורית לעבר מל"ט ישראלי בגולן ע"י חיזבאללה בהוראת איראן

אתמול, יום רביעי, 24 במאי, הודיע ​​הצבא הישראלי כי אש נפתחה מתוך שטח סוריה לעבר מל"ט סיור שלה.

דובר צה"ל, אביחי אדרעי, אמר כי "המל"ט של צה"ל ספג אש מנשק קל שנורתה לעברו מתוך השטח הסורי כאשר ביצע משימת איסוף מידע שגרתית".

אדרעי הוסיף כי הצבא הישראלי "הגיב בירי מקלעים לעבר האזור שממנו נורו היריות", וציין כי "למל"ט לא נגרם נזק והוא המשיך במשימתו".

הערכה של גורמים הבקיאים בנושא היא שהירי בוצע על ידי גורמי חיזבאללה בהוראה מפורשת מאיראן המנסה בכל כוחה למנוע את הפעילות האווירית הישראלית בשמי סוריה.

הרמטכ"ל הישראלי, "הרצי הלוי", הזהיר את ראש המשטר הסורי, בשאר אל-אסד, כי התקרבות לאיראן פירושה שסוריה תישאר מדינה הרוסה ופושטת רגל ללא עתיד. 

הלוי אמר, שלשום, יום שלישי, 23 במאי, "אני רוצה להזכיר לבשאר אל-אסד נקודה חשובה מאוד בזמן הנוכחי, שהיא שהמדינות השכנות לאיראן הן מדינות כושלות, ואם הוא רוצה שיקום בסוריה אסור לו לשכוח את הנקודה הזו".

מאז אמצע מרץ 2011 פתחה ישראל בהתקפות על אתרי המשטר והמיליציות של איראן בסוריה, שם גברה השפעתה של טהראן לאחר התערבותה הצבאית לטובת המשטר הסורי, בדיכוי התנועה העממית נגד אסד, וכעת היא שולטת בצבא, במפקדות והם פועלים במנותק מכוחות המשטר, וישראל מדגישה שוב ושוב שמטרתה היא למנוע מאיראן לבסס את נוכחותה הצבאית שם.

إسقاط طائرة إسرائيلية في سوريا | وكالة سوا الإخبارية

קרדיט: בלדי ניוז   קרדיט לתמנוה: סיווא אלאיחבריה