בצל הפלישה הרוסית לאוקראינה הדרדרות במצב הדמוקרטיות בעולם

מכון המחקר פרידום האוס פרסם את הדוח השנתי "Nations in Transit", שבוחן כבר 19 שנה את מצב הדמוקרטיה ב-29 מדינות ממרכז אסיה עד מרכז אירופה, ולפיו נמשכה ההידרדרות בתפקוד הדמוקרטי בצל הרחבת הפלישה הרוסית לאוקראינה.

לפי הדוח, הציון הדמוקרטי ירד ב-11 מתוך 29 המדינות, כאשר שבע בלבד השיגו עלייה – אלבניה, קוסובו, צפון מקדוניה, ליטא, סלובניה, ארמניה ומולדובה. המדינות עם הציון הגבוה ביותר הן אסטוניה (83%) ולטביה (80%), בעוד שטג'יקיסטן (1%) וטורקמניסטן (0%) נועלות את הרשימה.

רוסיה רשמה את הקריסה השנתית הגדולה ביותר שתועדה בתולדות הדוח עם ירידה בחמישה מתוך שבעה משתנים – חברה אזרחית, תקשורת עצמאית, ממשל מקומי דמוקרטי, עצמאות מערכת המשפט ושחיתות – ועומדת על ציון של 1.32 עד 1.11 מתוך 7, שווה ערך לתוצאה של שני אחוזים בלבד בציון הדמוקרטי, לעומת 5% אשתקד.

מנגד, אוקראינה הגיעה לציון של 3.36 מתוך 7 (39%), בדומה לשנה שעברה, כאשר נרשם שיפור במשתנה של חברה אזרחית, אולם חלה ירידה במשתנה של תקשורת עצמאית. הונגריה רשמה את הירידה החדה השנייה בגודלה אחרי רוסיה ועומדת על 43% (לעומת 45% אשתקד) עם ירידה במשתנים של תהליך הבחירות, תקשורת עצמאית ועצמאות מערכת המשפט.

The Most & Least Democratic Countries in the World - YouTube

 

קרדיט: ערוץ הטלגרם מבט עולמי   קרדיט לתמונה: רשתות חברתיות