איחוד האמירויות היא יעד מרכזי לזרימת הזהב הרוסי

רישומי המכס הרוסיים מראים שאיחוד האמירויות הפכה למרכז מסחר מרכזי של זהב רוסי מאז שהסנקציות המערביות שהוטלו,בעקבות המלחמה באוקראינה, וניתקו את נתיבי הייצוא המסורתיים למוסקבה.

מה שהוזכר ברישומים, הכוללים פרטים על כאלף משלוחי זהב בשנה שחלפה מאז תחילת המלחמה באוקראינה, עולה כי איחוד האמירויות ייבאה 75.7 טון זהב רוסי, בשווי 4.3 מיליארד דולר, לעומת 1.3 טון בלבד בשנת 2021, לפי רויטרס.

סין וטורקיה הם אחריה כיעדים הגדולים ביותר, שכן ייבאו כ-20 טון כל אחת בין ה-24 בפברואר 2022 ל-3 במרץ 2023. שלוש המדינות קיבלו ביחד 99.8 אחוז מיצוא הזהב הרוסי, כפי שמעידים נתוני המכס לאותה תקופה.

בימים שלאחר תחילת הסכסוך האוקראיני, בנקים וחברות רב לאומיות רבות המספקות שירותי לוגיסטיקה וזיקוק למתכות יקרות נמנעו מלהתעסק בזהב הרוסי, שנשלח בדרך כלל ללונדון כמרכז לסחר ואחסון של זהב.

 

איגוד שוק מטילי הזהב של לונדון אסר על מסחר בזהב מתוצרת רוסיה החל מה-7 במרץ 2022, ועד סוף אוגוסט אסרו בריטניה, האיחוד האירופי, שוויץ, ארצות הברית, קנדה ויפן ייבוא ​​של זהב רוסי.

אבל רישומי הייצוא מראים שיצרני זהב רוסים מצאו במהירות שווקים חדשים במדינות שלא הטילו סנקציות על מוסקבה, כמו איחוד האמירויות הערביות, טורקיה וסין.

לואי מרשל, מומחה למקורות זהב בארגון לשיתוף פעולה ופיתוח כלכלי, אומר שניתן להוזיל את הזהב הרוסי ולבנות אותו מחדש, כך שיוכל למצוא את דרכו לשווקים של אירופה וארצות הברית על ידי הסתרת מקורו.

הוא הסביר ואמר: "אם הזהב הרוסי מגיע, ניתן ליצוק אותו מחדש בבית זיקוק מקומי ולקבוע את מקורו באמצעות בנק מקומי או סוחר מקומי, ולאחר מכן למכור אותו בשוק. כאן טמון הסיכון… מסיבה זו , עריכת בדיקת נאותות לרוכשים נחוצה שרוצים לוודא שלא יפרו מערכות עונשין.

מצד שני, ועדת שוק מטילי הזהב של איחוד האמירויות הערביות אמרה שהמדינה פועלת על ידי ניהול פעולות ברורות ויציבות למלחמה בסחורות לא חוקיות, הלבנת הון והתנהלות מול גורמים הנמצאים תחת סנקציות.

היא הוסיפה כי איחוד האמירויות תמשיך לסחור בצורה פתוחה והוגנת עם שותפים בינלאומיים, תוך הקפדה על כל הנורמות הבינלאומיות הקיימות כפי שהוגדרו על ידי האו"ם.

Russia's Foreign Currency, Gold Reserves And National Debt Compared With China and the United States - Russia Briefing News

קרדיט: אלחורה  קרדיט לתמונה: רוסיה בריפינג