איתות לישראל: איראן חושפת טיל בליסטי עם טווח של 2,000 קילומטרים

אין ספק , איראן מנהלת דו שיח של איומים עם ישראל. לאחר שבוע של אזהרות חמורות מצד בכירים במערכת הביטחונית של ישראל הגיעה התשובה האיראנית.

איראן "מוציאה" קלף , שלא בטוח שעובד בפועל, כדי להזהיר את ישראל מפני פגיעה בפרוייקט הגרעין שלה.

 

איראן חשפה את מה שלדבריה הוא "הדור הרביעי" של משפחת הטילים הבליסטיים שלה "חורמשאר" (Khorramshahr) תחת השם "חייבר" (Khyber), שיש לו טווח של 2,000 קילומטרים עם ראש נפץ במשקל 1,500 קילוגרמים, כך דיווחה סוכנות הידיעות של הרפובליקה האסלאמית (IRNA).

מהסוכנות נמסר כי "הטיל הבליסטי האיראני החדש והמוצרים העדכניים ביותר של ארגון התעשייה האווירית של משרד הביטחון נחשפו היום בטקס בהשתתפות שר הביטחון".

איראן הרחיבה את תוכנית הטילים שלה, ובמיוחד את זו של הטילים הבליסטיים שלה, תוך התמודדת עם התנגדות של ארצות הברית ומדינות אירופה, שהביעו דאגה לגבי גישתה של איראן בנושא זה.

איראן חיזקה יותר ויותר את יכולות הטילים ארוכי הטווח שלה בשנים האחרונות, בעוד שישראל חוששת שהטילים הללו יוכלו לשמש יום אחד להעברת ראש נפץ גרעיני אפשרי.

ה"ניו יורק טיימס" דיווח בעבר כי ארסנל הטילים של איראן הוא הגדול ביותר במזרח התיכון והמגוון ביותר, וציין כי הגנרל קנת מקנזי הבן, שפרש לאחרונה כמפקד פיקוד מרכז ארה"ב, אמר לועדת השירותים המזוינים של הסנאט בשנה שעברה:" יש להם יותר מ-3,000 טילים בליסטיים מסוגים שונים, שחלקם יכולים להגיע לתל אביב".

קנת מקנזי ג'וניור הוסיף: "בחמש עד שבע השנים האחרונות, הם השקיעו רבות בתוכנית הטילים הבליסטיים. לטילים שלהם יש טווח הרבה יותר גדול ודיוק משופר מאוד".

העיתון ציין כי איספהאן, במרכז איראן, היא מרכז שבו איראן מנהלת את המחקר והפיתוח שלה בתחום הטילים, לרבות הרכבת טילים בליסטיים מדגם "שיהאב" לטווח בינוני, שיכולים להגיע לישראל ואף מעבר לה.

זה מעורר חששות מכיוון שטילים בליסטיים נחשבו מזמן למערכת שיכולה לשמש את הנשק הגרעיני הפוטנציאלי, אמר מארק פיצפטריק, פקיד לשעבר במחלקת המדינה האמריקנית הנמצא כעת במכון הבינלאומי למחקרים אסטרטגיים.

לפי הניו יורק טיימס, מדענים איראנים עדיין לא הוכיחו שהם שולטים במשימה הקשה של שיגור מוצלח של טיל בליסטי שיכול לשאת ראש נפץ גרעיני ולשגר אותו אל המטרה, אבל לטהרן יש לפחות תשעה טילים בליסטיים שעשויים להיות מסוגל לעבודה כזאת.

מנגד, טהראן אומרת שתוכנית הטילים שלה היא הגנתית גרידא ומכוונת להרתעה, לפי רויטרס.

الصواريخ الباليستية: نذر سباق تسلح نووي جديد – مجلة الجندي – مجلة عسكرية  ثقافية شهرية

קרדיט: אלחורה   קרדיט לתמונות: אירנ"א