הבוס הרוסי של וגנר חושף מספר עצום של הרוגים בשורות קבוצתו בבחמוט

ראש קבוצת וגנר ברוסיה, יבגני פריגוז'ין, אמר כי יותר מ-20,000 מחייליו נהרגו בקרב הארוך על העיר בחמוט, וציין כי כ-20% מ-50,000 האסירים הרוסים שגייס להילחם במלחמה בת 15 החודשים מתו השנה במזרח אוקראינה.

נתון זה עומד בניגוד מוחלט לטענותיה של מוסקבה לפיהן איבדה כ-6,000 חיילים במלחמה, וזה גבוה מההערכה הרשמית של האבדות הסובייטיות במלחמת אפגניסטן של 15,000 חיילים בין השנים  1979 ל-1989.

אוקראינה לא אמרה כמה מחייליה נהרגו מאז הפלישה המקיפה של רוסיה בפברואר 2022.

אנליסטים מאמינים כי בקרב ,שנמשך תשעה חודשים, על השליטה בבחמוט בלבד, גבה את חייהם של עשרות אלפי חיילים, כולל אסירים שלפי הדיווחים קיבלו הכשרה מועטה לפני שנדחפו לקרב.

 

בראיון שפורסם בשלישי עם קונסטנטין דולגוב, אסטרטג פוליטי  אוהד המשטר, אמר פריגוז'ין שמטרת הפלישה של רוסיה היה "לפרק" את אוקראינה מנשקה בגלל שהצבא של קייב התחזק כאשר בעלות בריתה המערביות סיפקו לה נשק ואימונים.

פריגוז'ין אמר גם שכוחות הקרמלין הרגו אזרחים במהלך המלחמה, דבר שמוסקבה הכחישה שוב ושוב בתוקף.

הוא גם אמר בראיון שלשום כי מתקפת הנגד הצפויה של קייב בשבועות הקרובים – לאור המשך התמיכה המערבית – עשויה לדחוק את הכוחות הרוסיים מדרום ומזרח אוקראינה וכן אפשר גם מהאזורים שרוסיה הכריזה על סיפוחם.

"יש תרחיש פסימי: האוקראינים יקבלו טילים, הם יכינו את הכוחות, וכמובן שהם ימשיכו במתקפה שלהם, הם ינסו לפתוח במתקפת נגד… הם יתקפו את קרים, ינסו לפוצץ את גשר קרים (המחבר בין רוסיה היבשתית לקרים), ולנתק קווי אספקה ​​", אמר, לכן עלינו להתכונן למלחמה עזה".

המטה הכללי של אוקראינה אמר, ביום רביעי, כי "קרבות עזים" עדיין מתנהלים בתוך באחמוט, ימים לאחר שרוסיה הודיעה כי כבשה את העיר ההרוסה לחלוטין.

בכירים אוקראינים מתעקשים שהקרב על בחמוט רחוק מלהסתיים.

باخموت.. أين وصلت القوات الروسية؟ وخسائر هائلة لقوات فاغنر | سكاي نيوز عربية

קרדיט: אלחורה   קרדיט למפה: סקיי ניוז בערבית