בריק: "אלה התוצאות בעורף במלחמה האזורית הבאה בין ישראל לאוייביה"

אגף המודיעין בצה”ל מעריך: גוברת הסכנה למלחמה אזורית בשנה הקרובה.

יו״ר המועצה לביטחון לאומי מר הנגבי הצהיר לאחרונה בכנס הרצליה שצה״ל פגע בכור העיראקי, בכור הסורי לפני שנים רבות וכך גם יידע לפגוע בכור האיראני עם סיוע ארה״ב או בלעדיו.

לצערי הנגבי לחלוטין לא בקיא במצב ובמידה וכן הוא לא היה צריך לומר את דבריו.

אין דומה התקיפה של צה״ל על הכור העיראקי ועל הכור הסורי לפני שנים, שהיו מרוכזים במקום אחד ולא נימצאים 80 מטר בעומק האדמה כפי שנימצא היום הכור האיראני.

הכור האיראני היום מפוזר במספר אתרים ובעומקים של 80 מטר מתחת לאדמה. לישראל אין פצצות שמסוגלות לחדור לעומקים הנ״ל ולכן ההתקפה לא תמנע את המשך פיתוח הפצצה הגרעינית האיראנית, גם אם תושג דחייה מסוימת בהתקדמות האיראנית לפצצה גרעינית.
התגובה של איראן וגרורותיה לעבר ישראל במידה וישראל תתקוף את הכור האיראני, תעלה במאות אחוזים יותר מאשר יכולות התגובה שהיו לעיראק וסוריה (אם בכלל) באותה תקופה.

ראיון עם גיבור ישראל האלוף יצחק בריק | Jtube - יוטיוב כשר

קרדיט: רשתות חברתיות

 

נזכיר שבשנת 2008 לערך הכין צה״ל את חיל האוויר לתקיפת הכור הגרעיני האיראני כאשר היה הכור קטן ומרוכז במקום אחד.

המדינה השקיעה 11 מיליארד שקל בהכנת המטוסים לתקיפה, שבסופו של דבר לא יצאה לפועל.
אחת הסיבות העיקריות היתה ההבנה שתקיפת הכור האיראני תגרום להשהיית התקדמות האיראנים בפיתוח הפצצה הגרעינית בכמה חודשים בלבד, מנגד תגובת האיראנים עלולה לגרום לנו מאות אבדות.

היום המצב מורכב בהרבה, האיראנים מחזיקים כמה וכמה אתרים המפוזרים עמוק מתחת לאדמה ויכולתנו להשהות בהתקפה על הכור את התקדמותם בפיתוח הפצצה הגרעינית מוגבלת מאוד.

לעומת זאת, תגובת איראן וגרורותיה תהא חמורה ומסיבית עשרות מונים יותר מיכולת התגובה שהייתה לה אילו היינו תוקפים אותה בשנת 2008.

שאלת השאלות שכל אזרח בישראל חייב לשאול את עצמו, אם בעשרים השנים האחרונות הייתה בכוונתה של ישראל לתקוף את הכור הגרעיני האיראני, מדוע לא הכינו מנהיגיה את העורף ואת הצבא ליכולת להתמודד עם תגובת האיראנים וגרורותיה שתהפוך למלחמה אזורית כוללת??

 

זו הפקרות ממדרגה ראשונה!

זחיחות וחוסר אחריות משווע של המנהיגות הביטחונית והמדינית לגבי אזרחי ישראל.

המשפט המתאים למצב זה: ״תמות נפשי עם פלישתים״. היום היינו יכולים להיות מוכנים טוב יותר ולספוג את תגובת האיראנים ואת גרורותיהם וזה היה מאפשר לנו לצאת להתקפה בלי להפקיר את המדינה.

שאלת מיליון הדולר היא: האם איומי המנהיגות הביטחונית והמדינית שלנו הם איומי סרק מהסוג ״כלב נובח אינו נושך״, דבר המחליש אותנו מאוד כי כבר לא מתייחסים אלינו ברצינות, או שבאמת המנהיגות שלנו מתכוונת לצאת להתקפה על הכור הגרעיני האיראני, כאשר מנגד הצבא והעורף שלנו לא מוכנים למלחמה אזורית שתפרוץ בעקבות ההתקפה.

אם הכוונה של ישראל להתקיף את הכור האיראני היא אמתית, יש צורך בראש ובראשונה להכין את העורף ואת הצבא שלנו לספוג את המכה הקשה מאוד שתביא למלחמה אזורית שאיראן וגרורותיה מכינות לנו ולהיות מסוגלים להתמודד עם המלחמה בשש זירות במקביל ( איראן, סוריה, לבנון ,עזה , אינתיפאדה ביהודה ושומרון ומהומות קשות בתוך המדינה) שאם לא כן – יהיה פה חורבן ואסון נורא, שמדינת ישראל לא ידעה כמותו מאז היווסדה לפני 75 שנה.

מה מצפה לנו במלחמה הבאה? האם צה״ל מוכן לאתגר? - עם אלוף במיל׳ יצחק בריק - YouTube

קרדיט לתמונה: רשתות חברתיות

 

ביום הדין יעמוד עם ישראל עירום ועריה ללא שום הגנה, מול טבעת חנק של 250 אלף טילים, רקטות וכטב״מים ועוד עשרות אלפי לוחמים שאיראן וגרורותיה הכשירו בעשרים השנים האחרונות סביב גבולותיה של ישראל.

כל יום ישוגרו על העורף הישראלי בממוצע 3000 טילים (רבים מדויקים) רקטות וכטב״מים אשר יזרעו הרס ואבדות כבדות.

מדי יום ביומו יהיו מאות אתרי הרס במרכזי אוכלוסייה, תחנות חשמל, מתקני התפלת מים, אסדות הגז בים, בסיסי ח״א והיבשה, מצבורי דלק וגז, תשתיות תחבורתיות וכלכליות וסמלי שלטון.

מדובר בהתקפה קונבנציונלית של האויב על ישראל השווה בערכה לפצצה גרעינית רק בלי נשורת גרעינית.

במידה ונתקיף את הכור הגרעיני האיראני כפי שהנגבי הצהיר בכנס הרצליה לפני כשלושה ימים, מבלי שנכין את עצמינו לתגובה קשה שתהפוך למלחמה אזורית, הרי אנחנו מהמרים על חיינו, בנינו, נכדינו, חברנו ועל חיי עם ישראל כולו.

בהצהרות ואיומים אנחנו ענקים, ובהכנת העורף והצבא לתגובה שתבוא בעקבות ההתקפה על הכור האיראני אנחנו גמדים.

אנחנו כבר מאיימים 20 שנה, אבל במקביל לא פעלנו למנוע מהחיזבאללה להתעצם בצורה מפלצתית, כפי שאנחנו לא מונעים מהחמאס להתעצם בהיקפים גדולים מאוד ומרוצים שבינתיים הוא יושב בשקט.

אנחנו חיים את הרגע ולא חושבים על המחר, עוסקים בטקטיקה ולא באסטרטגיה.

אנחנו לא בנינו יכולות להגן על העורף ולהתמודד עם מלחמה אזורית הן ביבשה והן בהתמודדות מול הטילים והכטב״מים של האויב.
מלחמה אזורית שתפרוץ בעקבות ההתקפה על הכור האיראני עלולה להחריב את המדינה.

 

להפך הוא הנכון, במקביל להתעצמות האיום של אויבינו סביב ישראל מכל עבריה בעשרים שנה האחרונות, הדרג המדיני והבטחוני המשיכו לקצץ בגודלו של צה״ל בצורה דרסטית ואף פגעו קשות בכשירותו של צבא היבשה להלחם.

האיומים של מנהיגינו על האויב בכל כנס או יום עיון בשנים האחרונות, באים מתוך חולשה ובהלה ולא מתוך חוזקה, מי שחזק אינו צריך לאיים.

צה״ל היה יכול להיות מוכן למלחמה, לו היה בונה בעשרים השנים האחרונות צבא יבשה כשיר למלחמה ויכולות להתמודד עם אלפי הטילים, רקטות וכטב״מים שישוגרו על העורף מדי יום ביומו, כמו כן הכנת העורף לספיגה.

במידה וישראל תתקוף את הכור הגרעיני האיראני לפני שהיא תכין את הצבא והעורף למלחמה, האחריות הישירה על האסון הקשה שיקרה לאזרחי ישראל יהיה מוטל על כתפי המנהיגות המדינית והביטחונית שבמשך עשרים שנה נרדמו בשמירה!

האלוף יצחק בריק על מוכנות גייסות השריון - עם ד״ר אורי מילשטיין - YouTube

קרדיט: האלוף בריק      הביא לפרסום: אלישיב מקבוצת נציב       קרדיט לתמונה: רשתות חברתיות