איראן: חשפנו "פרויקט גדול של ארגון ביון זר"

משרד המידע של הרפובליקה האסלאמית של איראן טען ביום שלישי כי גילה "פרויקט גדול של ארגון ריגול זר" בתוך המדינה ועצר את "סוכניו".

בהודעה הרשמית של המשרד, שפרסמה סוכנות הידיעות פארס ביום שלישי, 23 במאי, נכתב כי ארגון הריגול הזה חיפש "מידע" על איראנים הנוסעים לחו"ל.

בהודעה זו אין כל אזכור של שמה של המדינה הזרה ה"עוינת" , מספר וזהות האנשים שנעצרו בעניין זה.

לפי משרד המודיעין האיראני, ארגון הריגול הזר מנסה לזהות בקרב איראנים הנוסעים לחו"ל "אנשים בעלי אחריות בתפקידים שונים או [בעלי] גישה למידע חשוב במוסדות הרגישים של המדינה" ולאחר מכן "אנשי הקשר והסוכנים המבצעים שלה" מנסים להשיג מידע הקשור אליהם באמצעות מספר ארגונים בתוך איראן.

 

כפי שעולה מהודעת משרד זה, העצורים היו בין "אנשי הקשר והסוכנים המבצעים".

במהלך השנה מכריזות סוכנויות הביון של הרפובליקה האסלאמית שוב ושוב על מעצרם של כמה "מרגלים" בתוך המדינה, אך נדיר שמתפרסמים  בתקשורת שמותם וזהותם, או המספר המדויק של העצורים והאישומים המדויקים של האנשים הללו .

הידיעה על "פרויקט" של ארגון ריגול זר מתפרסמת יממה לאחר שאלי שמחאני הודח מתפקיד מזכיר המועצה העליונה לביטחון לאומי של איראן.

בינואר אשתקד, כשפורסמה הידיעה הבלתי מאומתת על פיטוריו של עלי שמחאני , הועלתה במרחב הווירטואלי האפשרות כי התפטרותו קשורה ל"פתיחת התיק של אלירזה אכברי", שהוצא להורג באותו חודש.

ארבעה חודשים לאחר הוצאתו להורג של אלירזה אכברי, בכיר לשעבר המקורב למזכירות המועצה העליונה לביטחון לאומי של איראן, באשמת "ריגול למען בריטניה", כתב ה"ניו יורק טיימס" כי הוא "אסף מידע רב ערך על תכניות גרעין ותכניות צבאיות ובמשך עשור  מסר אותן לבריטניה.

קרדיט: רדיו פרדה