סין על פי תהום: חוב מקומי אדיר של כ-23 טריליון דולר מאיים על כלכלתה

ביום ראשון דיווחה הסוכנות האמריקאית "בלומברג" על הכאוס של החוב המקומי הסיני המוערך בכ- 23 טריליון דולר, והסבירה כי מדובר במשבר שעומד להחמיר ולהפוך לנטל כלכלי ארוך טווח.

הסוכנות אמרה כי בעיית החוב של הממשל המקומי של סין גורמת למשקיעים לחרדה יותר ויותר ומאיימת להוות נטל על הכלכלה השנייה בגודלה בעולם בשנים הבאות.

לפי הסוכנות, קבוצת "גולדמן זאקס" מעריכה את סך החוב של ממשלת סין בכ-23 טריליון דולר, נתון הכולל הלוואות נסתרות של אלפי חברות מימון שהוקמו על ידי מחוזות וערים.

הסוכנות הסבירה שבעוד שההסתברות לאי פרעון של החוב המקומי בסין נמוכה יחסית, החשש הגדול יותר הוא שממשלות מקומיות של ערים ומחוזות סיניים יצטרכו לבצע קיצוצים כואבים בהוצאות או להסיט כסף מפרויקטים מגבירי צמיחה כדי להמשיך להפחית את החוב שלהן.

הסוכנות מאמינה שהמשבר הזה מעמיד את הפרויקט הלאומי של נשיא סין שי ג'ינפינג על כף המאזניים, הקשור לשאיפתו להכפיל את רמות ההכנסה עד 2035 תוך צמצום הפער בין העשירים לעניים, החיוני ליציבות חברתית.

כלכלנים אמרו לסוכנות כי האוכלוסייה המזדקנת של סין והצטמקות האוכלוסייה גורמים לכך שלערים רבות אין כוח עבודה לקיים צמיחה כלכלית או אפילו לשלם מסים.

China's Economy May Collapse, and Bring Down US and World With It

קרדיט: אלחורה       קרדיט לתמונה: https://www.businessinsider.com/