מומחים חושפים כיצד בינה מלאכותית תשנה את העולם עד שנת 2030

לאור ההתקדמות המהירה של הבינה המלאכותית, ישנן ציפיות רבות לגבי התפקיד שתמלא הטכנולוגיה הזו בחיי האדם, כיצד ייראה העולם בשנים הקרובות וכיצד הבינה המלאכותית תשנה את העולם.

איך בינה מלאכותית תשנה את העולם?

לפי העיתון הבריטי "דיילי מייל", מומחים מצפים שבינה מלאכותית תוכל לטפל בקשישים, לעשות סרטים ולתת שיעורים, או אפילו תוכל לחסל את המין האנושי, עד שנת 2030.

בדיווח שפורסם היום, אמר העיתון: כותב סדרת המדע הבדיוני "סילו" מר האוי חזה שטכנולוגיית בינה מלאכותית תהפוך כל כך טובה שהיא תתחיל להפיק סרטים שלמים תוך יום אחד.

ד"ר אג'אז עלי, ראש מחלקת עסקים ומחשוב באוניברסיטת רוונסבורן בלונדון, חזה כי לבינה מלאכותית יש גם פוטנציאל לשנות את מגזר החינוך ולעצב מערכי שיעור בהתאם לכיתה.

ובין ההצעות שבינה מלאכותית תשפר את חיינו לאין שיעור, יש גם מומחים שמזהירים שהיא עלולה לחסל את המין האנושי עד 2030.

בין הפסימיים נמצא מדען המחשבים האמריקאי אליעזר יודקובסקי, שמתערב שהמין האנושי יימחק לחלוטין עד 1 בינואר 2030.

מומחים מובילים אחרים שאומרים שבינה מלאכותית יכולה להרוס את הציוויליזציה כוללים את המיליארדר אילון מאסק והמדען הבריטי סטיבן הוקינג, אם כי לא התכוונו להגיד שכל בני האדם יימחו עד 2030.

 

להעלות את ערך הכלכלה

בנוסף, מומחים מציעים גם כי בינה מלאכותית יכולה לשפר את הערך של הכלכלה העולמית ב-15.7 טריליון דולר עד 2030, או יותר משווי הכלכלות של הודו וסין ביחד, ובחמישית בהשוואה לרמות הנוכחיות.

זה נחזה על ידי אנליסטים העובדים בחברת רואי החשבון "ארבעת הגדולים" PwC, שבסיסה בלונדון.

 

פתרון משבר האנרגיה

בהקשר זה, מומחים גם הציעו כי בינה מלאכותית תוכל לפתור את משבר האנרגיה בעולם עד שנת 2030, במיוחד לאחר המשבר האחרון, שפרץ עקב שילוב של מלחמת אוקראינה, שהובילה למניעת יבוא דלקים פוסיליים מרוסיה והעלייה הפתאומית בביקוש במהלך ההתאוששות הכלכלית. לאחר מגיפת הקוביד.

 

אינטליגנציה דומה לאינטליגנציה אנושית

יש גם תחזיות כי בינה מלאכותית יכולה להגיע לבינה המקבילה לזה של האדם עד שנת 2030.

בין אלה שהשמיעו את האזהרה היה מהנדס גוגל לשעבר ריי קורצווייל, עתידן מפורסם שטוען שלתחזיות שלו יש שיעור הצלחה של 86%.

 

צפו לבעיות רפואיות

בתחום הבריאות, בינה מלאכותית יכולה לחזות בעיות לפני שהן מתרחשות עד 2030, אומר מומחה בינה מלאכותית סיימון פיין, מייסד ומנכ"ל חברת התוכנה OmniIndex, שבסיסה בסן חוזה, קליפורניה.

כמו כן, בעשור הבא, בינה מלאכותית תוכל לקחת על עצמה תפקיד גדול בטיפול בקשישים כמו הרובוט ElliQ, אומרת הת'ר דילייני, מייסדת חברת יחסי הציבור הלונדונית.

מומחים חושפים כיצד בינה מלאכותית תשנה את העולם בשנת 2030?

קרדיט: סטפ ניוז