שגרירת ארה"ב בביירות: חזבאללה מהלך איימים ומהווה איום גדול על לבנון

ליסה ג'ונסון, המועמדת לתפקיד שגרירת ארה"ב בביירות אמרה היום כי "האתגרים שעומדים בפני לבנון כוללים שחיתות נרחבת, ניהול כושל, והאיום של חיזבאללה על ריבונותה וביטחונה של לבנון ההולך ומתעצם . למרבה הצער, לבנון נמצאת היום על סף קריסה, נלחמת במה שהבנק העולמי תיאר כאחד משלושת המשברים הכלכליים הגרועים בעולם ב-150 השנים האחרונות" .

בהצהרה שקראה בפני ועדת החוץ של הסנאט ב-16 במאי, היא אמרה: "העם הלבנוני משלם את חוסר המעש של מנהיגיו. מנהיגי לבנון לא הצליחו ליישם את הרפורמות הכלכליות הקריטיות הנדרשות לתוכנית קרן המטבע הבינלאומית שזו הדרך הריאלית היחידה של המדינה להתאוששות, ולא רק , הם עדיין לא בחרו נשיא ולא הקימו ממשלה, מה שמונע מהעם הלבנוני את ההנהגה כשהם הכי זקוקים לה בשעה קריטית זו".

 

היא המשיכה, "הדרך קדימה ברורה. על לבנון לבחור נשיא ולהרכיב ממשלה המוסמכת ליישם רפורמות שחייבות היו להתבצע כבר מזמן. אם המינוי שלי יאושר, אני מצפה להמשיך את המאמצים של ארה"ב לתמוך בממשלת לבנון  בכל שלב בדרך. אני אסירת תודה עמוקה על תמיכת הקונגרס הדו-מפלגתית בכוחות המזוינים הלבנוניים ובכוחות ביטחון הפנים כשותפים אמינים בשמירה על היציבות והביטחון של לבנון. מאז 2006, סיפקנו יותר מ-3 מיליארד דולר בסיוע, מה שאיפשר לכוחות אלה לחזק את ריבונותה של לבנון, להפחית את חוסר היציבות, ולהלחם בטרוריסטים. "חיזבאללה" משקר כאשר הוא טוען כי הנשק והלוחמים הבלתי חוקיים שלו נחוצים כדי להגן על לבנון.

היא הדגישה את מחויבותה של ארצה ל"שליחות יוניפי"ל ולביטחונם של שומרי השלום של האו"ם, הממלאים תפקיד מכריע בהורדת המתיחות בדרום לבנון". וציינה כי ארה"ב מעניקה סיוע לא רק לעם הלבנוני, אלא גם לפליטים סורים ולבנונים בעלי כושר כלכלי נמוך".

"הדרך קדימה עבור לבנון לא תהיה קלה", אמרה, "אני מודעת לחלוטין לכך שיש ישויות שעומדות בדרכה, במרדף אחר האינטרס האישי. וכפי שמעידים הסנקציות האחרונות שלנו, ארצות הברית ועוד מדינות מחויבות להילחם בשחיתות בלבנון, ואמשיך לתת לכך עדיפות, אם מועמדותי תאושר".

אני גם מודעת מאוד לאיום שמציב חיזבאללה על ריבונותה ויציבותה של לבנון, כמו גם על ארה"ב, ישראל וכל האזור, כפי שמוכיחות הסנקציות האחרונות של ארה"ב נגד אנשי כספים, סוחרי סמים ורשתות שיש להם קשרים לחיזבאללה". 

השגרירה לעתיד חושבת שיש "סיבה לאופטימיות", בהתייחסה ל"הסכמה של לבנון על הסכם גבול ימי היסטורי עם ישראל, בתיווך ארה"ב."

היא סיימה ואמרה כי היה לה "הכבוד לשרת בלבנון בשנים 2002 עד 2004, ובמהלך הזמן הזה פיתחה הערצה עמוקה לחיוניות של העם הלבנוני".

קרדיט: מאיר בר מקבוצת נציב   קרדיט לתמונה: אלאחבאר