רוסיה משדרגת את מערכת ההגנ"א Pantsir עפ"י ניסיון שנצבר באוקראינה

חברת Rostec הרוסית שידרגה את מערכת הטילים/תותחים נגד מטוסים מדגם פנטסיר על סמך הניסיון שנצבר מהפעלת מערכות אלו בקרבות באוקראינה נגד מערכות נשק מודרניות כמו מערכת הרקטות הארטילרית Highly Mobility Artillery (HIMARS) – כך דיווחה סוכנות "TASS", תוך ציטוט של High Precision Systems, שהיא חלק מ-Rostec, בתערוכת הנשק Milex 2023 במינסק, בלארוס.

"מערכות הנ"מ מדגם Pantsir שודרגו בעקבות הניסיון המבצעי שהצטבר במהלך פעולות לחימה".

"כל השדרוגים הדרושים בוצעו", אמרה חברת רוסטק בתגובה לשאלה על שדרוג מערכות ליירוט טילים מודרניים וטילים שסופקו לאוקראינה כמו HIMARS MLRS.

 

על פי המידע שמסר משרד ההגנה הרוסי, צוות סוללת הפנטסיר יכול לזהות ולהשמיד מספר מטרות בו זמנית בשמים במהלך פעילותו.

מערכות הזיהוי של מערכות אלו מאפשרות למפעיל לזהות מטרות בשמים הכוללות טילי שיוט וטילים בליסטיים, מסוקים, מטוסים או פגזי MLRS סובייטים ומערביים.

בין יתר המטרות שהמערכת יכולה להתמודד ישנם גם מזל"טים אזרחיים בגודל 30 על 30 ס"מ, המשמשים לעתים קרובות את המודיעין של הכוחות המזוינים של אוקראינה לביצוע סיורי מודיעין באזור, וכן מל"טים מתאבדים. (קרדיט: דפנס ערביכ)

 

הערה ברקע הכתבה: מערבת זאת מוצבת גם בכל רחבי סוריה ומטוסי הקרב שישראל עושה שימוש בתקיפת מטרות איראניות וסוללות טילי נ"מ סוריות סוררות, מתמודדים ,כמעט, מידי תקיפה, והיו כבר מאות כאלו בשנים האחרונות , בירי טילים מצד סוללות אלו. 

צריכים להיות עירניים לשינויים שחלו בביצועי המערכת למניעת הפתעות בעתיד.

איראן, שככל הנראה רכשה מספר סוללות מדגם זה אף תהנה מהשידרוג הרוסי וישראל צריכה להיות בטוחה שהיא לא תופתע. 

לכן כל תקיפת סוללת פנטסיר , מעכשיו, באוקראינה, צריכה להיבדק ולהילמד היטב לאיתור החידושים , אם בכלל . 

לאחרונה התרבו הידיעות כי אוקראינה העבירה לארה"ב סוללת טילי "פנטסיר" שלקחה שלל במלחמה נגד רוסיה וכי האמריקאים למדו היטב את תכונות המערכת ופיתחו נגדה תשובות מקצועיות. אחרי לימוד המערכת החזירה ארה"ב את המערכת לידי אוקראינה.

מערכת Pantsir-S1 הרוסית מפילה מטוס ביירקטאר אוקראיני (וידאו)

 קרדיט לתמונה: רוסיה טודיי