אוקראינה מתחילה להשתמש בנשק מתקדם ארוך טווח נגד מטרות רוסיות

שני בכירים אמריקאים ובכיר מערבי המכירים את הנושא אישרו כי הכוחות האוקראינים השתמשו בטילים מתקדמים שסיפקה בריטניה כדי לפגוע במטרות רוסיות.

חשיבות הטילים

לפי CNN, נראה שאוקראינה סומכת על Storm Shadow כדי להביס את הכוחות הרוסיים במתקפת הנגד הבאה, שכן היא מאמינה שהיא מסוגלת לשנות את מאזן הכוחות ואת מהלך המלחמה, שנכנס לשנתו השנייה לפני 3 חודשים .

היא גם מתכוונת להשתמש בהם כדי לתקוף מרכזי פיקוד רוסיים, קווי אספקה, מחסני תחמושת ודלק בחצי האי קרים ובשטחים כבושים במזרח אוקראינה.
לנשק "צל הסערה" יש טווח של 250 עד 500 קילומטרים, וניתן אף לשגרו מהאוויר.

הוא פותח על ידי בריטניה וצרפת, הטיל הזה מגיע ליעדו במהירות של 987 קילומטרים לשעה, או 0.8 ממהירות הקול.

 

תקיפה בעומק שטח האוייב

לפיכך, היא מאפשרת לצבא האוקראיני לפגוע בנקודות ובעמדות רוסיים רחוקות מאחורי קווי החזית, דבר שיזעזע את נחישותם של החיילים.

טילים אלו עשויים גם לאיים על אדמות רוסיה, בהתחשב בכך שנשיא אוקראינה התחייב במהלך ביקורו האחרון בבריטניה לפני מספר ימים שלא לתקוף מטרות בשטח רוסיה.

אין ספק שתקיפת מטרות בעומק שטח האוייב בכל מלחמה היא חיונית והכרחית, מה שהיה חסר לקייב בחודשים האחרונים.

 

זלנסקי חושף את מועד התקפת הנגד

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי הודיע ​​כי ההכנות להתקפת הנגד נגד הכוחות הרוסיים במזרח המדינה זקוקות ליותר זמן.

"זה לא מקובל לפתוח במתקפה עכשיו כי חיים רבים יאבדו", אמר בראיון ל-BBC.

הוא הוסיף, "אנחנו יכולים להתקדם עם מה שיש לנו עכשיו, ונצליח… אבל נאבד הרבה חיים, אז אני חושב שזה לא מקובל", והוסיף, "אז אנחנו צריכים לחכות, אנחנו עדיין צריכים עוד זמן ."

 

השלמת ההכנות

הצהרות אלו הגיעו בזמן שכוחות הקרקע האוקראינים אישרו בעבר כי הושלמו הכנותיהם לביצוע מתקפת האביב, עליה דובר חודשים ארוכים, אך ציינו כי הם ממתינים להחלטה מדינית.

אף שהיה צפוי כבר לפני שבועות מתקפת הנגד הזו תצא לפועל.

בתקופה האחרונה החריפה קייב את דרישותיה מבעלות בריתה המערביות להגביר ולהאיץ את שליחת הסיוע הצבאי, על מנת לפתוח במתקפה האמורה נגד הכוחות הרוסיים, על מנת להחזיר לעצמה את האזורים הכבושים במזרח.

 

מוקשים רוסיים

ידוע כי הכוחות האוקראינים קיבלו במהלך השנה וחצי האחרונות משלוחים רבים של אמצעי לחימה מתקדמים מהמערב, לרבות טנקים וכלי רכב משוריינים, בנוסף לאימונים צבאיים מערביים לכוחותיהם.

בינתיים, כוחות הקרמלין התבססו באזורי מזרח אוקראינה, עם קווי הגנה רב-שכבתיים המגיעים לעומק של עשרים קילומטרים.

כך שמתקפת הנגד של קייב צפויה להיתקל בשדות מוקשים ותעלות נגד טנקים, בין שאר המכשולים.

מאז תחילת המלחמה הרוסית-אוקראינית ב-24 בפברואר 2022, קייב התחייבה לכבוש מחדש את כל השטחים שבשליטת רוסיה, כולל קרים, שמוסקבה סיפחה ב-2014, בעוד שהמערב, במיוחד ארצות הברית, העניקו סיוע צבאי לכוחותיה.

הדבר החמיר ככל הנראה את האבדות של שני הצדדים, על רקע ההנחות המערביות לפיהן האבדות בקרב הצבא הרוסי הסתכמו בכ-200,000 לוחמים, אם כי למוסקבה יש הסתייגויות ממספר זה של הרוגים, אם כי שוב ושוב הודתה כי המבצע הצבאי המתמשך על אדמת אוקראינה קשה.

أوكرانيا تبدأ استخدام أسلحة متطورة بعيدة المدى ضد أهداف روسية

קרדיט: נדאא' פוסט   קרדיט לתמונה: צבא אוקראינה