מותם המסתורי של אלוף ו-5 תת אלופים מצבא סוריה לאחרונה מעורר תהיות

למרות שסוריה שומרת בקנאות כל מידע הקשור לגודל האבדות האנושיות שלה, המיליציה של אסד (צבא סוריה) איבדה לאחרונה קצינים וחיילים רבים, שחלקם נהרגו בנסיבות מסתוריות ואחרים בזמן שהיו על קווי החזית, בנוסף לתקיפות הישראליות.

מתחילת החודש עקבה רשת החדשות – אוריינט נט אחר מותם של כמה קציני צבא, ומקומות נפילתם.

דפים של נאמנים ברשתות החברתיות ספדו לתא"ל מצבא סוריה , "איאד מרחג' שרקל", שמוצאו מהכפר נאווה שבאזור סלמיה, מזרחית לחמה, תוך ציון כי הוא נהרג במדבר א-רקה, וכי הוא מפקד הארטילריה של צבא סוריה במחוז דיר א-זור.

 שני חיילים, איברהים ג'ווארה ועימאד עיסא אל-עבוד, שהיו מסלמיה, מזרחית לחמה, שהתלוו לתת אלוף נהרגו אף הם.

כתוצאה מהתקיפות הישראליות האחרונות על עמדות צבא סוריה בחאלב, נהרגו סגן אלוף חסן יונס סולימאן, סגן מוחמד פאיז מלחם, סגן בילאל ח'דור ושני חיילים מוחמד מחמוד חמידי ועלי חוסיין אל עבדאללה אלמואטי. 

עמודיהם ברשתות החברתיות של קפטן מוחסן חוסיין אחמד (מיה) והפעיל עלי טלאל אל-עלי, שהיו מהאזור הכפרי של מחוז טרטוס, ספדו להרוגים וציינו כי הם נהרגו בחזיתות  הלחימה באזורים הכפריים של מחוז חאלב. 

תא"ל נאפה עקל ברהום, שהיה מאזור סלהאב באזור הכפרי של מחוז אלחמה, נהרג, וכן סרן מוחמד וואהיד סולימאן, שהיה מהכפר מזרעת חמיסיה ליד שייח' בדר באזור הכפרי של מחוז טרטוס.

רס"ן מוהנאד פאנדי ג'דאללה והקצין עמאר יונס אבו חאלד, ממפקדת משטרת דמשק, נהרגו כתוצאה מפיצוץ רכב בתחנת משטרת ברזה לפני מספר ימים.

על פי רשתות חברתיות מקומיות, האלוף הסורי, "אחמד ​​יונס אל-עקדה", מפקד דיוויזיה 9 לשעבר, מת מבעיה בריאותית. האלוף היה מאל-מחראם אל-פאוקאני באזור הכפרי של מחוז חומס והתגורר בעיר קטנא באזור הכפרי של דמשק.

רשתות נאמנות ספדו בנסיבות מסתוריות את תא"ל סמיר ריפעת איברהים, תא"ל בדימוס פואד אל-אחמד ותא"ל בדימוס "מוחמד סולימאן היידר", מפקד משטרת אידליב לשעבר.
שני חברי מיליציית "גדודי הבעת'", מחמוד ורדה ואחמד חוראני, נהרגו ממארב באזורי קוניטרה, והחבר עאדל ג'ומעה אל-יוסוף נהרג בקרבות באזור הכפרי של מחוז אידליב, והלוחם אחמד מחמוד חמידי אל-עקלה נהרג במדבר חומס. 

 

"ביניהם

קרדיט: אוריינט ניוז