סדאם חוסיין דחה הצעה אמריקאית לשחררו לחופשי ב-3 תנאים

מעת לעת נחשפים מידע וסודות הקשורים לנשיא עיראק סדאם חוסיין, כאשר חליל אל-דולאימי, ראש ההגנה של סדאם, לשעבר, אישר כי ממשלו של נשיא ארה"ב ג'ורג' בוש ניסה להגיע להסכם עם נשיא עיראק בתמורה לשחרורו, אך הוא סירב.

אל-דולאימי אמר בתוכנית "זיכרון פוליטי" בערוץ "אל-ערביה" כי האמריקנים ניהלו משא ומתן עם סדאם, והציע לו למנות מישהו מהצד שלו שיתמנה לסגן נשיא הרפובליקה העיראקית, אך ללא סמכויות גדולות.

הם גם רצו כי סדאם יפסיק את הלחימה בפלוג'ה נגד הכוחות האמריקנים, ויעזוב את הארץ זמן קצר לאחר שחרורו, בתמורה לחנינה, והעורך דין העביר העביר את התנאים הללו לסדאם, אך הוא סירב להצעה.

אל-דולאימי הוסיף כי סדאם ציטט פסוק לאחר ההצעה האמריקנית, ואמר: "אם אתה לא הראש, אז אל תהיה הזנב. כל בחירה אחרת אינה אלא הודעה באשמה".

אל-דולאימי ציין כי במהלך פגישתו הראשונה עם סדאם לאחר מעצרו, הוא הטיל ספק בכך שמי שלפניו יהיה הלקוח שלו, בשל השמועות התכופות לפיהן הנשיא לשעבר השתמש ביותר מ-40 דמויות דומות כדי להגן על ביטחונו האישי. אבל לאחר שדיבר איתו, הוא שוכנע בזהותו האמיתית.

הוא אמר: "בהתחלה חשבתי שמי שפונה אליי דומה לסדאם, בגלל המצב שבו היה, כתוצאה ממעצר ועינויים פסיכולוגיים ופיזיים, ואז הבנתי אחרי שהוא התחיל לספר לי כמה אירועים. שזה היה הוא".

ב-9 באפריל 2003 נפל משטרו של סדאם חוסיין, אז הוא הסתתר במשך 8 חודשים לפני שצבא ארה"ב מצא אותו והוציא אותו להורג בדצמבר 2006. (קרדיט: אוריינט ניוז)

رفض العرض ورد عليهم ببيت شعر .. محامي صدام يكشف عن عرض قدمته أميركا للعفو  عن صدام حسين مقابل شروط أبرزها مغادرة العراق | وكالة ستيب الإخبارية

קרדיט לתמונה: סטפ ניוז